3161
Sök

Byte av plats på avlastningsventil - Audi A3 8L

Rekonadre..ish
103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Har funderingar över hur motorn skulle bete sig om jag flyttar på dumpen till 10cm innan själva insuget istället för där den sitter nu original (se bild) För på t.ex 940:n flyttade jag den dit efter ha läst på nätet då det skulle vara bättre? neutral

Skulle gärna vilja reda ut detta då ja inte heller får bilen att sluta kvittra hmm Har testat skruva samt kapa i fjäder och ej fått det att funka (och tre olika dumpar) Men den hybriden som sitter i nu funkar nog bäst hittills. Och den är återcirkulerande och ej öppen/hybrid som på bild!

https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58903/58903-cf6ce26bf5280caf55442f2655f477ca.jpg
Senast redigerat av Pontyz (22 augusti 2013)

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida

110 Inlägg
22 augusti 2013
som sagt en dump ska sitta så närma gas spjället som möjligt, och du kan bara köra med hybrid dump. annars dör bilen som sagt tex vid inbromsning (rödljuse typ)

Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!

R1 driver!
5 128 Inlägg
22 augusti 2013
Inte dumpen som kvittrar, utan luften som slår emot impellerna i turbon.

Rekonadre..ish
103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
volvo_kovan skrev:
som sagt en dump ska sitta så närma gas spjället som möjligt, och du kan bara köra med hybrid dump. annars dör bilen som sagt tex vid inbromsning (rödljuse typ)

Okej då får jag dit med fäste och dump m.m nån dag smile

_DamnIt skrev:

De vet jag! Men det är ju dumpens fel då den inte släpper luften tillräckligt fort. Så flyttar jag på den kanske det hjälper, va så jag tänkte wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
22 augusti 2013
Pontyz skrev:
_DamnIt skrev:

De vet jag! Men det är ju dumpens fel då den inte släpper luften tillräckligt fort. Så flyttar jag på den kanske det hjälper, va så jag tänkte wink

Och jag syftade på att du skrev att du inte fick dumpen att sluta kvittra.

Rekonadre..ish
103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Pontyz skrev:
_DamnIt skrev:

Och jag syftade på att du skrev att du inte fick dumpen att sluta kvittra.

My bad tongue Får ändra de så det inte blir missförstånd!smile

Sök