Har funderingar över hur motorn skulle bete sig om jag flyttar på dumpen till 10cm innan själva insuget istället för där den sitter nu original (se bild) För på t.ex 940:n flyttade jag den dit efter ha läst på nätet då det skulle vara bättre?
Skulle gärna vilja reda ut detta då ja inte heller får bilen att sluta kvittra Har testat skruva samt kapa i fjäder och ej fått det att funka (och tre olika dumpar) Men den hybriden som sitter i nu funkar nog bäst hittills. Och den är återcirkulerande och ej öppen/hybrid som på bild!
som sagt en dump ska sitta så närma gas spjället som möjligt, och du kan bara köra med hybrid dump. annars dör bilen som sagt tex vid inbromsning (rödljuse typ)
Team Dr. r-unk racing 100% idioti men va fan gör det!
Vi är ju bönner!
som sagt en dump ska sitta så närma gas spjället som möjligt, och du kan bara köra med hybrid dump. annars dör bilen som sagt tex vid inbromsning (rödljuse typ)
Okej då får jag dit med fäste och dump m.m nån dag
_DamnIt skrev:
Inte dumpen som kvittrar, utan luften som slår emot impellerna i turbon.
De vet jag! Men det är ju dumpens fel då den inte släpper luften tillräckligt fort. Så flyttar jag på den kanske det hjälper, va så jag tänkte