Problen med att koppla in imprint i min bil. Hjälp

flamestone
16 augusti 2013 · 233 Inlägg

hej
nu har jag försökt att koppla på flera olika sätt denna imprint pxa h100 prosessor men den vill inte funka.
det enda som händer når jag sätter igång stereon är att den går upp i maxljud redan vid volym 1 och då tänkte jag att efter en kalibrering med kalibrerings kittet så börjar allt lira men när jag försöker starta programmet med datorn står det bara ett allvarligt problem har uppstått och så står det efter det port open error.
finns det någon som vet vad dessa problemen kan bero på så skulle jag vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få?smile
tack på förhand.

Porsche 928 s "strosek" (1983)
kricka_
16 augusti 2013 · 168 Inlägg

flamestone skrev:
hej
nu har jag försökt att koppla på flera olika sätt denna imprint pxa h100 prosessor men den vill inte funka.
det enda som händer når jag sätter igång stereon är att den går upp i maxljud redan vid volym 1 och då tänkte jag att efter en kalibrering med kalibrerings kittet så börjar allt lira men när jag försöker starta programmet med datorn står det bara ett allvarligt problem har uppstått och så står det efter det port open error.
finns det någon som vet vad dessa problemen kan bero på så skulle jag vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få?smile
tack på förhand.

Du har inte glömt att ändra i stereon att du kör med ljudprocessor? Ställde själv en fel när jag monterade en för 2 år sen :p sen måste du ha lågnivå kablar mellan stereon och ljud processorn. Då ljud processorn blir som ett extra steg (typ)
Jag har bara steg till basen och då går lågnivån från basens steg till ljudprocessorn och sen har jag lågnivå kablar från front från ljudprocessor till stereon samt bak till stereon.

Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
AndrAAx
19 augusti 2013 · 742 Inlägg

Sitter några switchar på stereon mins inte om dom satt på oven eller undersidan, dessa eller om det nu bara var en av dem som måste ställas om för att det ska fungera!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
flamestone
23 augusti 2013 · 233 Inlägg

Okej ska kolla på det smile.
Tack ska ni ha men tänkte också fråga om det finns någon som kanske fotat och kan lägga upp bilder på hela prossessen?
Mvh
Johan

Porsche 928 s "strosek" (1983)
flamestone
23 augusti 2013 · 233 Inlägg

kricka_ skrev:

flamestone skrev:
hej
nu har jag försökt att koppla på flera olika sätt denna imprint pxa h100 prosessor men den vill inte funka.
det enda som händer når jag sätter igång stereon är att den går upp i maxljud redan vid volym 1 och då tänkte jag att efter en kalibrering med kalibrerings kittet så börjar allt lira men när jag försöker starta programmet med datorn står det bara ett allvarligt problem har uppstått och så står det efter det port open error.
finns det någon som vet vad dessa problemen kan bero på så skulle jag vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få?smile
tack på förhand.

Du har inte glömt att ändra i stereon att du kör med ljudprocessor? Ställde själv en fel när jag monterade en för 2 år sen :p sen måste du ha lågnivå kablar mellan stereon och ljud processorn. Då ljud processorn blir som ett extra steg (typ)
Jag har bara steg till basen och då går lågnivån från basens steg till ljudprocessorn och sen har jag lågnivå kablar från front från ljudprocessor till stereon samt bak till stereon.

Jag driver också bara basen med steget.
Men sen har jag ett alpine powerpack kopplat till stereon (alpine 137bti) så är nog liknande kopplingar som du körde på som jag måste änvända mig av:/!

Porsche 928 s "strosek" (1983)
kricka_
23 augusti 2013 · 168 Inlägg

flamestone skrev:
Okej ska kolla på det smile.
Tack ska ni ha men tänkte också fråga om det finns någon som kanske fotat och kan lägga upp bilder på hela prossessen?
Mvh
Johan

Står precis hur du ska göra i manualen till processorn big_smile Enda är väl att du ska ha lågnivåkablar mellan varje port på stereon och ljudprocessorn. Finns massa knappar under stereon och ovanför varje knapp står det nått finns iallafall 3 lägen.

Tyvärr inga bilder men vad har du för stereo?
Sen bor vi ju på samma ställe och är gamla bekanta så kan ju hjälpa till också tongue
Skicka pm med ditt nummer så skickar jag några bilder på hur knapparna är inställda i min stereo.
Eller så kan ja skicka via facebook tongue

Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
kricka_
23 augusti 2013 · 168 Inlägg

flamestone skrev:

kricka_ skrev:

flamestone skrev:
hej
nu har jag försökt att koppla på flera olika sätt denna imprint pxa h100 prosessor men den vill inte funka.
det enda som händer når jag sätter igång stereon är att den går upp i maxljud redan vid volym 1 och då tänkte jag att efter en kalibrering med kalibrerings kittet så börjar allt lira men när jag försöker starta programmet med datorn står det bara ett allvarligt problem har uppstått och så står det efter det port open error.
finns det någon som vet vad dessa problemen kan bero på så skulle jag vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få?smile
tack på förhand.

Du har inte glömt att ändra i stereon att du kör med ljudprocessor? Ställde själv en fel när jag monterade en för 2 år sen :p sen måste du ha lågnivå kablar mellan stereon och ljud processorn. Då ljud processorn blir som ett extra steg (typ)
Jag har bara steg till basen och då går lågnivån från basens steg till ljudprocessorn och sen har jag lågnivå kablar från front från ljudprocessor till stereon samt bak till stereon.

Jag driver också bara basen med steget.
Men sen har jag ett alpine powerpack kopplat till stereon (alpine 137bti) så är nog liknande kopplingar som du körde på som jag måste änvända mig av:/!

Ajust ja. tyckte manualen var väldigt luddig när jag höll på. Höll på att skita knäck när jag starta första gången och det blev max volym hehe, Ändrade knapparna under stereon till jag fick det bra.

Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang