-Mackan-
Fire And Silk
10 oktober 2008
· 2 254 Inlägg
Swedenrockers skrev:
Det är en rf-fjärr när det är 4-knappar.
Det finns fjärrtestare för sånt, inte specifika för Cargard, däremot Defa.
Med Defa-fjärrar ser man precis vilken knapp man trycker på och eventuellt
läge på skjutknappen också (gäller 3:1 fjärren). Fjärrtestaren kan även användas
för Cargards rf-fjärrar men då kan man endast se att den sänder ut nån form av signal, inte att den nödvändigtvis är rätt.
"Återställning" av larmet innebär att göra larmboxen strömlös.
Koda in fjärrar på 950S, 950S2000 och T70 görs utan pinkod och på 850S med pinkod.
Larmet måste vara avaktiverat för att man ska kunna koda in fjärr/ar.
Proceduren är:
Avaktivera larmet, stäng alla eventuellt öppna dörrar, huv och baklucka, vrid på och av tändningen fem
gånger och lämna tändningen på femte gången, statuspanelen blinkar nu snabbt, tryck ner önskad knapp på första fjärren och då lyser statuspanelen dioder med fast sken, ta eventuella fjärrar och upprepa knapptryckningarna på dessa (du ska inte vrida av tändningen mellan eller nåt sånt), till sist vrider du av tändningen och testar att det fungerar.
Summern i fjärren är bland det första att lägga av, det innebär inte att fjärren är trasig i övrigt.
Summern har aldrig fungerat under tiden jag har haft bilen, men jag har hittat en instruktions bok och följt instruktionen till punkt och pricka (förövrigt exakt samma instruktion som du skrivit) och kommer till steget med de snabbt blinkande lamporna, men sen när jag trycker på fjärren så händer inget Det är nog så att fjärren sjunger på sissta versen, eller vad tror du?
Edit: kan tillägga att det börjat skramla i den det är något sin ligger löst
Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (10 oktober 2008)
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.