3472
Sök

Volvo B21a Kamremsbyte-Märkningar???

svarta-damen
7 september 2013
Trådstartare
Hej försökte mig på att byta kamrem,men tycker inte att det stämmer. på kamdrevet hamnar linjen antingen framför eller bakom märkningen. sen är det dubbla linjer ,var skall dom hamna? eller skall dom vara på kamremsdrevet? när jag ställt vevaxeln på märkningen ,vad skall linjen vara då?.ju mer jag funderar ju snurrigare blir det. finns det nån som kan förklara på lätt svenska. Thomas.

338 Inlägg
7 september 2013
Det spelar egentligen ingen någon roll vart strecket på remmen hamnar,
Senast redigerat av sweeken (7 september 2013)

svarta-damen
7 september 2013
Trådstartare
Vad är dom till för då? Å dubbla streck ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 863 Inlägg
7 september 2013
som sagt skit i markeringarna på remmen ta istället och sätt alla hjul i rätt läge bara sen hänger du dit remmen.

fördelen är att det kvittar om det blir fel bara göra om och göra rätt.

glöm inte att ställa tändningen efteråt bara.
aldrig fel att kolla brytare och sånt när man endå hålls

Kör fort så hinner inget hända...

216 Inlägg
7 september 2013
Dom dubbla ska va nere vid veven.sen som dom andra sagt så är markeringarna bara hjälplinjer. se till så alla drev står rätt :=

svarta-damen
7 september 2013
Trådstartare
Ok. Då gör ja så. Tack.

svarta-damen
8 september 2013
Trådstartare
Då var det monterat-inställt-startat-tändning just. går bättre än nytt He. Tack skall ni ha för hjälpen ,å hejaropen. då kan man gå vidare. himla massa vacumslangar å uttag på insugsröret.å 2 på vacumklockan???. Men nu känner jag mig nöjd. Tack.

216 Inlägg
8 september 2013
Glömde att nämna att du kan få veven ett varv fel om man inte kontrolerar att 1:ans kolv är i övre döläge. Görs lättast genom att föra in en mejsel i tändstiftshålet. Mvh

360 Inlägg
11 september 2013
NoCooL skrev:
Glömde att nämna att du kan få veven ett varv fel om man inte kontrolerar att 1:ans kolv är i övre döläge. Görs lättast genom att föra in en mejsel i tändstiftshålet. Mvh

Ett varv fel? Förklara gärna, Så du menar att 1ans kolv är i ÖD bara varannat varv på veven? wink wink
Senast redigerat av Selleen (11 september 2013)

svarta-damen
12 september 2013
Trådstartare
Jag ställde mig lite frågande med.men vet nån hur det skall kopplas med vacumen? backspärr på ena??? hej å hå.

Sök