Volvo 855 GLT -97 Uppfräshning.

Allmänna förbättringar och uppfräshning av en gammal dam. Har inget givet mål utan först och främst ska alla småsaker man stöter på åtgärdas i mån av tid och pengar. därefter kommer det bli fix med lite det man tycker skulle passa. det mesta blir helt i syfte att lära mig, någon totalrenovering ala Dennis här på gorg är inte planerad (men vem tusan vet vart man landar i slutet) Följ, kommentera och tipsa gärna. både tips på hur jag ska lösa uppkommna problem och vad jag skulle kunna göra med den mottages :)
  • 16 Följare
  • 44 562 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 september 2013
Gizmo_ Himma skruare
19 juli 2013 · 1 250 Inlägg

Gött med den stora färddatorn nu.. smile
Tog du huvlåset från en 850 eller x70

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Malish
19 juli 2013 · 418 Inlägg

från en 850.

Gizmo_ Himma skruare
19 juli 2013 · 1 250 Inlägg

Tar du från en v/s70 så slipper du pinnen som sticker ut genom grillen. får ändra på den lite men det funkar bra smile

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Malish
26 juli 2013 · 418 Inlägg

såg i går kväll att en del lampor till instrumentbelysningen samt knappar osv verkade trasiga, funderar på att byta allihop när man ändå får plocka loss instrumentet för att byta.

men vad är snyggast? rött, blått, grönt eller vitt?

Blått och grönt tror jag personligen blir för skarpt ljus vilket kan störa när man kör. rött däremot är ju inte alls störande.

xeno95
26 juli 2013 · 735 Inlägg

Malish skrev:
såg i går kväll att en del lampor till instrumentbelysningen samt knappar osv verkade trasiga, funderar på att byta allihop när man ändå får plocka loss instrumentet för att byta.

men vad är snyggast? rött, blått, grönt eller vitt?

Blått och grönt tror jag personligen blir för skarpt ljus vilket kan störa när man kör. rött däremot är ju inte alls störande.

Ska själv sätta vita led till alla mätare och blått till färddatorn och trippmätarn smile

Säg till om du vill komma undan billigt wink

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Malish
26 juli 2013 · 418 Inlägg

jo billigare desto bättre som med allt wink

vart tänkte du köpa från?

Malish
19 augusti 2013 · 418 Inlägg

Inte hänt nåt på länge...
Köpt ett skarvrör med klämmor då jag upptäckte att det som sitter typ 1cm bakom bakre lambdasonden glappade (säkert där den suger in luft och gör så sonden ger felsignal, alla andra avgasvärden är kanon men lambda värdet var för högt)

Sedan har jag slängt på 850 Turbo fälgar (Columba) så den ser liiite snyggare ut (iaf mer original då den såldes med 16 tummare)

och slutligen har jag fått fatt i komplett uppsättning original framlyktor inkl blinkers för en billig peng.
funderar på om jag ska sätta på dem och fortsätta köra original stuket på den.

Har fått andra mekprojekt nu tongue
Fyrhjulingen som stått och skämts i ett hörn har skruvats isär för renovering av framvagnen och farsan har köpt en Saab (usch) 9-3 2,0T med en del mekbehov...

så volvon får väl stå i bakgrunden nu, är ju snart vinter också så enda som ska göras där är hänga på extraljusen så man kan skrämma bort älgarna i vinter wink (okej, billigaste SIM med 100w halogen så skrämmer inte så mycket)

Malish
13 september 2013 · 418 Inlägg

en sak till som SKA göras innan vintern är att byta bussningar till krängningshämmaren fram.
förhoppningsvis slipper jag att det knäpper när man kör iväg då.
ev byta tillbaks till original strålkastare också, behöver dock en ny fjäder till ena blinkersen, och tycker det blir så stort och osnyggt glapp mellan lampan och listen under, kanske skaffa original lister med hål för torkarna och plasta igen hålet?
eller är det normalt med dålig passform på de listerna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang