2840
Sök

Lufta kylsystemet på v70tdi 98a ?

225 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
tjenna.

nu när de börjar bli kallt så började jag bry mig om luften i kyl systemet. hade problem med att den koka mycket för några veckorsedan . men aldrig hänt på länge även om jag pressat den som fan , nu istället funkar inte själva värmen i kupén . man hör att den slår om  , å den funkade förra veckan om man gasade mycket så blev den härligt varm å sen när man låg normalt så blev den lite ljummen bara´

kan man lufta hemma ?

lite extra frågor .någon som har haft problemet med att sidorutorna på v70 98a
eller syskon bilarna som  inte gått å dra ner på övriga rutor utan förarens ? får inte ström till övriga paneler å testat byta förar panel till en som funkar . relä som gett sig eller kabel brott tro ? någon som vet vilket relä ? redigt trångt å inte så att man har lust å ta loss alla för å leta upp.
Med vänlig hälsning!

Dahlgren
450 Inlägg
30 september 2013
Sitter inte expansionskärlet högst upp?
Ta av locket och starta bilen? och låt den puttra där ett tag.
Vrid på värmen till max också!
Senast redigerat av A-Dahlgren (30 september 2013)

1 319 Inlägg
30 september 2013
Låter som om du behöver ett termostat byte faktiskt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

225 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
testade att stå på tomgång å ha full värme å fläkt på . de hjälpte men de är inte så att man får tårar i ögonen för de blir så vart i bilen men . å en sak till . när den är kall å man står på tomgång å klickar den rätt högt i bland. ( ojämna mellan rum. ju varmare maskin blir så minde klickar de mindre. som om någon ligger under bilen å bryter pinnar typ.

225 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
nu blev kupé luften kall igen .  man hör att nått slår om i luft systemet när man vrider på varmlufts vredet .  mitten utblåsen blåser inge värme alls . när man varvar kommer det ibland varmare luft . på tomgång är de lite varmare än utsidan .å vatten nivån har inte sjunkit sedan jag höll på i morse . ideer ?

Sothora <3
1 201 Inlägg
30 september 2013
Dålig vattenpump, dålig termostat eller trasig topp/packning

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sök