Passande avgassystem till Civic Type-R (EP3) -05 (???)

Lawrenz
28 september 2013 · 6 Inlägg

Hej!
Första gången jag använder mig av garaget och jag hoppas att jag lagt denna tråden på rätt ställe, om inte så ber jag om ursäkt.

Har köpt en EP3 i somras och har satt på AEM insug med öppet filter och vill fixa lite mer grejer på den, som tillex ett nytt avgassystem som gör att bilen får ett lite maffigare ljud och lite mer power smile (men som går igenom besiktningen).

Kollar på eBay och har hittat lite olika men är osäker på vad man bör satsa på när det gäller märke.

Någon som kan lite mer om detta (och/eller var man ska kolla på eBay) så vore jag tacksam för tips smile

Lawrenz
28 september 2013 · 6 Inlägg

Kanske hade passat bättre i forumet för Motorteknik (Grundläggande) smile Vet inte hur eller om jag kan flytta tråden dit men det kanske en Admin kan göra? Sorry cool

myche DreamTeam
28 september 2013 · 58 Inlägg

En kompis köpte ett srs catback på ebay till sin EP3a och det låter riktigt mysigt! dock har han japspeed grenrör med decat på

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya
Cadillac Deville convertible "cruiiseeern" (1966)
Volvo 940 D24TIC "DieselEivor" (1993)
Lawrenz
28 september 2013 · 6 Inlägg

Tack för ditt svar smile Går det bra att sätta på i princip vilket catback system och fortfarande få igenom bilen vid besiktningen? Kollar eBay lite, och vill hitta något som kanske kan ge lite skönt ljud och inte kosta allt för stora pengar. Kan detta vara något eller är det troligtvis bara skit? http://www.ebay.com/itm/4-Burnt-Tip-Exh … #vi-ilComp

myche DreamTeam
29 september 2013 · 58 Inlägg

Lugnt smile ska du handla från ebay så ska du köpa från england, bättre priser får du inte tag på! http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= … acat=14761 där har du så du kan kika på allt som finns till ep3 type r, försök få tag på nåt lite kändare märke, risken finns att dom du köper nåt random typ som den du länkade så kommer de nog bara låta allt för mycket, men köper du ett från ett "kännt" märke så låter dom faktiskt lite mindre och du får oftast med en db killer du sätter i sista ljuddämparen så du kommer igenom besiktningen smile

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya
Cadillac Deville convertible "cruiiseeern" (1966)
Volvo 940 D24TIC "DieselEivor" (1993)
Lawrenz
1 oktober 2013 · 6 Inlägg

Kanon, tack för tipset:) köpte precis en knack sensor för 400kr inkl frakt från England. Honda här hemma ville ha 1200kr :p

CTR-Jante
1 oktober 2013 · 301 Inlägg

Invidia-300 Cat-back skulle jag lägga mina pengar på.. Låter gött men inte för mycket.. Rostfritt..
Hade det på min honda på slutet, gillade det.. hade ett body club 3 tror jag det heter först å det lät för mycket enligt mej, men lite mer topp effekt då å mindre än Invidia på lägre varv..
Funkar fint att besiktiga med.. Är en plugg med till det..
Kolla hondaklubben. brukar finnas begagnade där..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Lawrenz
3 oktober 2013 · 6 Inlägg

Tack! ska kolla på hondaklubben

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang