näe, du bootar med xp så kan du sen välja vad du vill göra, t.ex. installera om xp o där kan du sedan välja att formatera hdd innan du installerar de igen..
Varför kör du inte Windowsskivan direkt som boot-disk?
Göra en reboot menar du?
Langa bara i xp-skivan och starta datorn så ska det nog fungera. Behöver inte formatera manuellt då installationsprogrammet för xp gör det.
/Micke
Okej tack för svaren. Men jag hade redan försökt att formatera i samband med en ominstallation men hittade inte något alternativ där formatering var in blandad.
Brukar vanligtvis formatera datorn manuellt, var visserligen ett årsen så jag tänkte att jag hade glömmt något. Är inte riktig på god fot med den datorn och det verkar inte datorn vara med mig heller...
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Okej tack för svaren. Men jag hade redan försökt att formatera i samband med en ominstallation men hittade inte något alternativ där formatering var in blandad.
Bootade du XP skivan när du startade upp datan? Går inte om man startar den i XP tror ja inte.
Gör så här: Boota från XP skivan, tryck retur för att installera (när du kommer fram till menyn), tryck f8 för att godkänna avtalet, har du en tidigare installation så vill den reparera men tryck ESC för att göra en ren installation, markera C:, tryck på D för att ta bort, retur för att bekräfta, L för att bekräfta igen, markera "opartionerat utrymme" och tryck retur, tryck retur på "formatera med NTFS". Klart!