3897
Sök

Vart ligger kupé samt bränslefiltret på en Polo 98 sedan?

47 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Jag har en Polo 98 (Polo III) sedan , och instruktionsboken är på tyska. Jag hittar inte varken bränslefiltret eller kupé filtret , vart ligger dem? Har sökt över allt men hittat inte just min modell . Jag har ringt Volkswagen men dem säger att jag har en variant och inte en sedan eftersom den är
Registrerat som en variant/sedan? Fattar noll, men dem hade ingen instruktionsbok och han rekommenderade mig att kolla lite här och var men det är svårt att göra det när man inte har en massa verktyg osv samt inget garage .

Någon som haft samma problem och har försökt listat ut vart dem ligger?

5 149 Inlägg
8 oktober 2013
Kolla på höger sida under plasten vid vindrutan under huven smile där kan ditt kupé filter sitta smile
Har aldrig sett en sedan polo, variant är en kombi med lång skygg.

Bränslefiltret bör sitta vid tanken tunt bakaxeln ungefär smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Olika
907 Inlägg
8 oktober 2013
Mystery2 skrev:
Jag har en Polo 98 (Polo III) sedan , och instruktionsboken är på tyska. Jag hittar inte varken bränslefiltret eller kupé filtret , vart ligger dem? Har sökt över allt men hittat inte just min modell . Jag har ringt Volkswagen men dem säger att jag har en variant och inte en sedan eftersom den är
Registrerat som en variant/sedan? Fattar noll, men dem hade ingen instruktionsbok och han rekommenderade mig att kolla lite här och var men det är svårt att göra det när man inte har en massa verktyg osv samt inget garage .

Det LIGGER väl där du lagt det?

Är det en diesel så sitter bränslefiltret på motorn.

Mvh
Fredrik

47 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
fredriq skrev:
Mystery2 skrev:

Jag har ägg bilen i två veckor så NEJ jag kan inte ha lagt den någonstans där jag kan ha glömt vart den ligger?

Bränslefilter = bensin driver fordon smile

47 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Kolla på höger sida under plasten vid vindrutan under huven smile där kan ditt kupé filter sitta smile
Har aldrig sett en sedan polo, variant är en kombi med lång skygg.

Bränslefiltret bör sitta vid tanken tunt bakaxeln ungefär smile

Kollade där idag fanns inget , bara airbag saken finns där. Hörde någonstans att den finns vid kupéfläkten vid motorhuven. Kan den ligga där kanske? Om inte där kan den ligga under ratten till höger ?

5 149 Inlägg
8 oktober 2013
Därför ja skrev under plasten, vid vindrutan under huven wink  sen ska det stå lång skuff och inte skygg :p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Olika
907 Inlägg
8 oktober 2013
Mystery2 skrev:
fredriq skrev:
Mystery2 skrev:

Jag har ägg bilen i två veckor så NEJ jag kan inte ha lagt den någonstans där jag kan ha glömt vart den ligger?

Bränslefilter = bensin driver fordon smile

Så diesel är inget bränsle?

Mvh
Fredrik

47 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Därför ja skrev under plasten, vid vindrutan under huven wink  sen ska det stå lång skuff och inte skygg :p

Okej det ska jag kolla upp. Ett annat problem är att när jag har bilen på tomgång så går varvtalet fint men så fort jag slår på AC:n så börjar varvtalet att gå ojämn . Varför gör den det?

Sök