5192
Sök

Besiktning rost e46

12 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Ska besikta bilen nu snart tänkte jag(en e46a) uppdagade dock en del rost på bakaxel, styrled och länkarm osv bak..inga hål eller så men ser inte så fint ut.

Har aldrig besiktat en bil innan och undrar går sånt igenom? är ju en väldigt vag beskrivning  men går det att ha rost och få igenom?
Senast redigerat av Polkan (21 oktober 2013)

1 798 Inlägg
21 oktober 2013
Rost på såna delar är ganska vanligt o inget som ger problem så länge de bara är rost på ytan

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

12 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
fredde85 skrev:
Rost på såna delar är ganska vanligt o inget som ger problem så länge de bara är rost på ytan

Tack för lugnande svar! Finns det något sätt att kontrollera att det bara är på ytan så att säga?Har slipat lite och då blir det bättre men kan jag tex slå med en hammare? Någon vits med att tex spraya tectyl på skiten?

1 798 Inlägg
21 oktober 2013
Ja visst kan du slå med en hammare besiktningen har ju dock en spetsig hammare som de bankar på rostiga delar med. Mja måla ser väl bättre ut ett tag men utan att få bort all rost är de inte mkt ide egentligen. Men banka ska inte vara nåt problem o håller de inte för det så skulle ja inte ens använda bilen men då ska de va helt genomruttet isåfall

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

12 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Bilen har inte fått någon anmärkning förra året så antar att det är lugnt. Tackar för svar

Sök