Golf V GTI chip/motoroptimering

roro_90
21 oktober 2013 · 25 Inlägg

Har en Golf V GTI men en DSG-låda, jag tänkte på att chippa den så jag skulle kunna få dom hästarna som den verkligen har.

Vad jag har för mig att DSG lådan är ganska jobbig när det gäller chippning, som jag har läst på internet och forumet så tål den maximalt 360nm. Det jag hade tänkt är att chippa bilen med steg 1 ( att få ut +50HK, +100nm), men då kommer vridmoment ligga på ca 380nm.

Själv så har jag inte så mycket erfarenhet när det gäller växellåda eller chippning, därför skapar jag ett tråd för att kunna få hjälp om det, tål DSG-lådan? Vilka alltinativ har man för att kunna chippa bilen utan att skada den? Vilka firmor rekommenderar ni när det gäller chip? big_smile

BMW 320 "F30" (2012)
soyd
21 oktober 2013 · 1 853 Inlägg

Det bör inte vara några problem. Du har Svenska APR återförsäljaren ganska nära dig "Biljouren i Åkersberga". Sedan har du ju Stertman som ligger ganska bra till för dig också. Sedan har du även BSR

Det finns en tråd om detta här på garaget (Dock så har den några år på nacken):
DSG låda 440 nm?

/mvh soyd

roro_90
21 oktober 2013 · 25 Inlägg

soyd skrev:
Det bör inte vara några problem. Du har Svenska APR återförsäljaren ganska nära dig "Biljouren i Åkersberga". Sedan har du ju Stertman som ligger ganska bra till för dig också. Sedan har du även BSR

Det finns en tråd om detta här på garaget (Dock så har den några år på nacken):
DSG låda 440 nm?

/mvh soyd

Länkarna som du skickade hade jag kollat på innan, dem har bra grejer. Hade kollat på andra b.l.a. T.M.Chiptuning och SMO, fick höra att dem är ganska duktiga när det gäller DSG-låda. Har skickat till dem och väntar på ett svar av dem. Kostnaden för chipped spelar naturligtvis stor roll.

Tråden hade jag sett förut men killen ville ha steg 2 som skulle ta upp vridmoment upp till 420nm och 70HK. Men det jag är ute efter är ett chip med 50HK och 360nm (eller något som inte skadar lådan).

/ Raid

BMW 320 "F30" (2012)
roro_90
21 oktober 2013 · 25 Inlägg

Hittade ett företag som heter  Proscott Performance , har inte hör om dem innan så undrar om någon som vet något om dem?
På deras hemsida finns steg 1 som ger 245HK och 355nm. Det blir nog bra och skadar inte lådan väl?

BMW 320 "F30" (2012)
soyd
22 oktober 2013 · 1 853 Inlägg

Jag känner tyvärr inte till Proscott Performance personligen. Men de funkar nog bra att löra på dem. Annars ta de som ligger nära dig och ger ett bra pris/service. Du kan ta upp detta gällande vridet för DSG lådan med dem så får du höra vad de olika leverantörerna säger om saken.

/mvh soyd

roro_90
22 oktober 2013 · 25 Inlägg

Får väl kolla hur jag ska göra med det. Tack för hjälpen smile

BMW 320 "F30" (2012)
Mack855
22 oktober 2013 · 1 354 Inlägg

Hör av dig till Jimmy på stertman, han och Mattias är gudar på tyska bilar. Dom kan alla dagar i veckan hjälpa dig med frågor. Jimmy är väldigt kunnig, frågade honom vad min koppling tål. Svarade på rakarm gjorde han så jag lovar dig att tar du bilen till stertman blir du INTE missnöjd.

roro_90
22 oktober 2013 · 25 Inlägg

Okej, kan kolla med dem och får väl se.
Tackar smile

BMW 320 "F30" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang