Skulle man kunna åka till volvo och fråga om att reg bes min volvo 855 gle 1993 utan abs

Expert
31 oktober 2013 · 367 Inlägg

Tacksam för svar

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
gamlingen
31 oktober 2013 · 5 198 Inlägg

Ska det va abs på den ? Och varför skulle man INTE kunna fråga dom ?

Senast redigerat av gamlingen (31 oktober 2013)

Marlboroman
31 oktober 2013 · 8 233 Inlägg

Klart du kan fråga på volvo, men det är bättre att fråga på bilprovningen då det är dem som registreringsbesiktar.

Det är ju inget lag-krav på ABS, men för att få allt att funka som kommer ändå abs-boxen att behöva sitta kvar + att du lär bygga så att du kan åka med oken från till exempel en 740 utan abs. Och vids det laget så är det antagligen både billigare och enklare att laga abs'n då jag antar att du vill bygga bort den pga något fel.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Expert
31 oktober 2013 · 367 Inlägg

Nej det är inget fel på den vill bara inte ha den

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
bronco_z
31 oktober 2013 · 604 Inlägg

Ta ur säkringen då?

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
JonasCarlsson86
31 oktober 2013 · 302 Inlägg

Ja

KHRacing
31 oktober 2013 ·

Marlboroman skrev:
Klart du kan fråga på volvo, men det är bättre att fråga på bilprovningen då det är dem som registreringsbesiktar.

Det är ju inget lag-krav på ABS, men för att få allt att funka som kommer ändå abs-boxen att behöva sitta kvar + att du lär bygga så att du kan åka med oken från till exempel en 740 utan abs. Och vids det laget så är det antagligen både billigare och enklare att laga abs'n då jag antar att du vill bygga bort den pga något fel.

Sitter det där så skall det funka. man kan inte regga bort en sådan "liten grej".  enligt min senaste förfrågan hos SBP tekniska.. för du som ägare av fordonet måste då kunna bevisa att fordonet funger ar lika bra utan ABS, som med.

Har en Nissan Almera GTI -99 med ABS som jag vill ta bort lagligt.

motorraZ
31 oktober 2013 · 578 Inlägg

Får man fråga varför du vill ha väck abs?

Expert
1 november 2013 · 367 Inlägg

För att det ända abs gör är att man kan svänga lite när man bromsar stopp sträckan blir ju inte det minsta kortare

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
skanepiraten
1 november 2013 · 466 Inlägg

Expert skrev:
För att det ända abs gör är att man kan svänga lite när man bromsar stopp sträckan blir ju inte det minsta kortare

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antiblockeringssystem

Humm säker på det ^^

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
gamlingen
1 november 2013 · 5 198 Inlägg

Expert skrev:
För att det ända abs gör är att man kan svänga lite när man bromsar stopp sträckan blir ju inte det minsta kortare

hmm ja eller hur.....eller inte..

PoulZen
1 november 2013 · 772 Inlägg

Expert skrev:
För att det ända abs gör är att man kan svänga lite när man bromsar stopp sträckan blir ju inte det minsta kortare

Tycker du ska läsa på lite om ABS, och kanske ändra ditt användarnamn.

Expert
1 november 2013 · 367 Inlägg

Ja eller så lär man sig att inte lita på dom som tror att dom kan nåt broms sträckan blir inte det minsta mindre jag besikta bilen i dag och dom sa ingenting om att absn va urkopplad dom kollar bara om lampan lyser

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
Janken Driver
1 november 2013 · 2 111 Inlägg

http://www.my-favorite-coloring.net/Images/Large/Famous-characters-Troll-face-Y-U-NO-guy-139731.png

DAMN! we got an Car-Einstein over here!...

Or wait, it was just another...

http://hallofbeorn.files.wordpress.com/2013/06/troll-of-the-week.jpg


Med vänlig hälsning /Janken


Edit: En ny "Diskolaro" på G här kanske? wink.

Senast redigerat av Janken (1 november 2013)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Expert
1 november 2013 · 367 Inlägg

Ja eftersom besiktningen inte säger ett skit om att inte abs en fungerar så tror jag knappats att det spelar någon roll om den fungerar.

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
Janken Driver
1 november 2013 · 2 111 Inlägg

Expert skrev:
Ja eftersom besiktningen inte säger ett skit om att inte abs en fungerar så tror jag knappats att det spelar någon roll om den fungerar.

Vet inte vad jag ska skriva faktiskt då du verkar veta bäst, så låter en bild visa vad jag tycket om ditt resonemang. Enjoy.
http://i202.photobucket.com/albums/aa270/babazaba/Super_Facepalm.jpg


Hade varit en sak om du tagit bort det för att du ska köra bana, eller vill slippa ABS av liknande skäl, men dina "skäl" är ju bara... ja..

Med vänlig hälsning /Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
fredda_king Fotograf
1 november 2013 · 1 319 Inlägg

du kan ju inte vara allvarlig?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang