4758
Sök

Vilka D2 coilovers har jag?

3 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
Hittar bara nyare D2 coilovers med 3 justerings " muttrar " ( kom inte på något bättre ord )= 1 under 2 över, så jag undra vilken modell av d2 detta är.

finns även justering ovanför stötdämparna= typ e knopp med en lång pinne som går ner i coiloversen man kan skruva på.

tacksam för svar

http://i44.tinypic.com/ncc9q0.jpg
Senast redigerat av Macbang (7 november 2013)

KHRacing
7 november 2013
det undre "röret" i lila skall du lossa o snurra medurs för att höja bilen :-)

Tänk dock på att kolla nog hur mkt gängor du har kvar då detta röret är olika långa beroende på bilmodell dämparna sitter på. Du lär behöva minimum av 2-3cm ingängat i "röret" för stabilitet . är min gissning, troligen mera

3 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:

Tänk dock på att kolla nog hur mkt gängor du har kvar då detta röret är olika långa beroende på bilmodell dämparna sitter på. Du lär behöva minimum av 2-3cm ingängat i "röret" för stabilitet . är min gissning, troligen mera

Ok, Då är det övre röret bestämmer hur hård dämparen ska vara? eller är jag ute och cyklar
Senast redigerat av Macbang (7 november 2013)

4 824 Inlägg
7 november 2013
Macbang skrev:
KHRacing skrev:

Ok, Då är det övre röret bestämmer hur hård dämparen ska vara? eller är jag ute och cyklar

hårdheter justerar du längst upp på dämparen dvs det du skrev här
Macbang skrev:
finns även justering ovanför stötdämparna= typ e knopp med en lång pinne som går ner i coiloversen man kan skruva på.

med "muttern" som är under fjädern justerar man bara förspänningen i fjädern med och den ska bara vara såpas spännd att fjädern inte ligger lös. det borde vara 2st "muttrar" även på dina då man använder det för att låsa dom för att det inte ska snurra upp sig.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 824 Inlägg
7 november 2013
annars så kan du kontakta www.streetperformance.se som är leverantör av dom här i sverige.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök