Icke-fungerande tuta vid besiktning? Volvo 940 gl 91

Bingo93
8 november 2013 · 26 Inlägg

Tja idag tog jag över min farsas bil som har sått ett tag när jag skulle kolla om allt fungerade så upptäckte jag att tutan inte fungerade så jag kollade under bilen så såg jag att dom inte va inkopplade och det hängde inga kablar så jag undra va dom kan ligga då eftersom jag ska på bes på mån hjälp!sad

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2013 · 14 069 Inlägg

Bingo93 skrev:
Tja idag tog jag över min farsas bil som har sått ett tag när jag skulle kolla om allt fungerade så upptäckte jag att tutan inte fungerade så jag kollade under bilen så såg jag att dom inte va inkopplade och det hängde inga kablar så jag undra va dom kan ligga då eftersom jag ska på bes på mån hjälp!sad

Hur långt är ett snöre??? Kolla i garaget om dom ligger där eller i nån garderob. Vi här på garaget kan väl inte veta var din farsa lagt kablarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
uhlin
8 november 2013 · 2 834 Inlägg

Vettemannen skrev:

Bingo93 skrev:
Tja idag tog jag över min farsas bil som har sått ett tag när jag skulle kolla om allt fungerade så upptäckte jag att tutan inte fungerade så jag kollade under bilen så såg jag att dom inte va inkopplade och det hängde inga kablar så jag undra va dom kan ligga då eftersom jag ska på bes på mån hjälp!sad

Hur långt är ett snöre??? Kolla i garaget om dom ligger där eller i nån garderob. Vi här på garaget kan väl inte veta var din farsa lagt kablarna.

/Benny

Hahahaha, du räddade min fredagskväll, har inte skrattat så på länge big_smile

aqulio
8 november 2013 · 1 146 Inlägg

får en 2:a på bes rakt av smile

Henkix
8 november 2013 · 6 737 Inlägg

om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
-Bazz3r- Team Breehäng
8 november 2013 · 1 623 Inlägg

uhlin skrev:

Vettemannen skrev:

Bingo93 skrev:
Tja idag tog jag över min farsas bil som har sått ett tag när jag skulle kolla om allt fungerade så upptäckte jag att tutan inte fungerade så jag kollade under bilen så såg jag att dom inte va inkopplade och det hängde inga kablar så jag undra va dom kan ligga då eftersom jag ska på bes på mån hjälp!sad

Hur långt är ett snöre??? Kolla i garaget om dom ligger där eller i nån garderob. Vi här på garaget kan väl inte veta var din farsa lagt kablarna.

/Benny

Hahahaha, du räddade min fredagskväll, har inte skrattat så på länge big_smile

Hahahahaha +1 på den!lol

Ontopic så kanske ts menade att dom kanske ligger någonstans i motorrummet, finns det inga alls så borde det ju gå att koppla på en separat knapp. smile

R1 3
└┼┤
2 4
it_mutt Avstängd
8 november 2013 · 10 388 Inlägg

Henkix skrev:
om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Snack! Skitsnack rent av

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Henkix
8 november 2013 · 6 737 Inlägg

it_mutt skrev:

Henkix skrev:
om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Snack! Skitsnack rent av

jag har haft praktik där i ett par veckor och här gör dom iaf så, tex våran 945a har tutan nästan aldrig funkat på, hittar dom inga 2or på bilen så blir det ingen tvåa på tutan heller utan bara en bra att veta. hittar dom dock massa andra 2or på andra saker så blir även tutan en 2a!

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
joH900
8 november 2013 · 414 Inlägg

Vissa saker ges det villkorlig tvåa, det måste åtgärdas innan bilen är godkänd men man behöver inte visa upp bilen på besiktningsstationen för att få köra vidare.

Vet inte om man kan få det för signalhorn ur funktion däremot... T ex en trasig lampa till skyltbelysningen (av två då såklart) ger villkorlig tvåa om bilen i övrigt är felrfri.

it_mutt Avstängd
8 november 2013 · 10 388 Inlägg

Henkix skrev:

it_mutt skrev:

Henkix skrev:
om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Snack! Skitsnack rent av

jag har haft praktik där i ett par veckor och här gör dom iaf så, tex våran 945a har tutan nästan aldrig funkat på, hittar dom inga 2or på bilen så blir det ingen tvåa på tutan heller utan bara en bra att veta. hittar dom dock massa andra 2or på andra saker så blir även tutan en 2a!

Det -ska- dels vara en tvåa, och jag har själv fått det som tvåa mer än en gång. Sen är det däremot som så att den inte alltid kollas, men det är en annan femma.

Sen att vissa stationer gör "på sitt vis", är en annan femma.


Bra att veta ska det dock inte kunna bli. Då "bra att veta" inte behöver fixas till (sen kan givetvis "bra att veta" vara sånt som kommer behöva fixas till längre fram, men det är en annan sak). Tutan ska som sagt fungera.


Skulle då personligen inte chansa, onödiga pengar.

Senast redigerat av it_mutt (8 november 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
dawwe ...has left the building...
8 november 2013 · 4 474 Inlägg

Bingo93 skrev:
Tja idag tog jag över min farsas bil som har sått ett tag när jag skulle kolla om allt fungerade så upptäckte jag att tutan inte fungerade så jag kollade under bilen så såg jag att dom inte va inkopplade och det hängde inga kablar så jag undra va dom kan ligga då eftersom jag ska på bes på mån hjälp!sad

Herr Saliba kan hjälpa dig gällande var kablarna finns. Han är en sk "Marabout" o kan svara på det mesta, tror han tar 400 kr för en konsultation o finns vid Sankt Eriksplan, välinvesterade pengar.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
pim_pim
8 november 2013 ·

Henkix skrev:
om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Fungerar sådär här också. smile

Equium
8 november 2013 · 356 Inlägg

Henkix skrev:
om du får massa andra 2or så kommer det bli 2a på tutan också om den inte funkar, hittar dom inga fel på bilen så kommer det bli en bra att veta på tutan smile

Yes, så fungerar det här med!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang