Har ett problem med en B230, där det blir vakum i tryckslangarna vid påfrästning. Kan förklara lite fort hur det beter sej; Vid fullgas utan växel mm, så varvar den friskt till ca 6k Rpm, där vartalen stannar och går upp och ned. Sedan har jag testat att palla upp bilen, lägga i en växel och hålla full broms, och sedan full gas. Det som händer då är att den bygger upp laddtryck, varvar upp till ca 6k rpm, men sedan går den ner och står stilla vid 4k Rpm. Om man samtidigt kollar framme vid tryckrören/slangarna, så blir det ett extremt vakum i insugs slangen som sitter till gas spjället, som drar ihop sig.
Jag har kollat tryckrör, gjort rent Intercoolern. Har även lossat tryckrören efter intercoolern å provkört, och det kommer friskt med luft ur röret.
Så nu har jag inga mer ideer om vad ja ska kolla efter!!
Så är det någon som har vart med om något likanande, och kan ge något tips om vad jag ska prova så hade jag vart väldigt tacksam

?
Kan även tillägga att jag har bytt och kollat igenom allt som har med bränsle och tändning att göra, före det att jag kollat igenom tryckrör å intercooler då jag inte hade sett att det blev vakum

.