alltså jag har sådana fast 5.25" men alltså jag kommer slå sönder skiten snart får fan inte bort gallret hur fan ska jag få bort den!!! säkert skit simpelt har testat allt men tydligen inte..
rms effekten på en bilstereo är inte 50% av max effekten läst en gång nånstans där där dom testade bilstereon på 4x50w och största delen av dom så var mellan 10Wrms och 12Wrms ingen av dom som domtestade så hade rmsWatt 50% av max effekten.... jag skrev ju att han behöver ett slutsteg för att orka driva dom
keke... alla clarion enheter e på 25wrms eller 31wrms och alla e på ca 50watt max. Fast har ingen koll på andra märken.
Det finns ingen Huvudenhet som ger 25x4WRMS. Däremot finns det många märken som skriver det i sina instruktionsböcker och liknande.
Som sagt 4x10WRMS är mer realistiskt.
/Theo
Ok... Säger det dom skriver på sin egna sida. Har inte mätt upp det själv, men verkar dumt att ange något som inte stämmer då det är falsk marknadsföring och ett lagbrott.
En fråga Theo ska man kolla på strömförbrukningen på huvudenheter oxå? Gör man ju på slutsteg där alla säger att nästan alla wrms och watt max värden inte stämmer.
Sen kan du få förklara det som står på sidan kan ske har uppfattat det fel.
Uteffekt (DIN45324, +B = 14,4 V) 4 × 25 W Strömförbrukning: mindre än 15 A
keke... alla clarion enheter e på 25wrms eller 31wrms och alla e på ca 50watt max. Fast har ingen koll på andra märken.
Det finns ingen Huvudenhet som ger 25x4WRMS. Däremot finns det många märken som skriver det i sina instruktionsböcker och liknande.
Som sagt 4x10WRMS är mer realistiskt.
/Theo
Ok... Säger det dom skriver på sin egna sida. Har inte mätt upp det själv, men verkar dumt att ange något som inte stämmer då det är falsk marknadsföring och ett lagbrott.
En fråga Theo ska man kolla på strömförbrukningen på huvudenheter oxå? Gör man ju på slutsteg där alla säger att nästan alla wrms och watt max värden inte stämmer.
Sen kan du få förklara det som står på sidan kan ske har uppfattat det fel.
Uteffekt (DIN45324, +B = 14,4 V) 4 × 25 W Strömförbrukning: mindre än 15 A
Falsk Marknadsföring är det MÅNGA som sysslar med.
100W/14,4V= 6,9444...Ampere
Sedan har förstärkaren knappast bättre än 50% verkningsgrad= Minst 13,888Ampere.
Sedan skall man komma ihåg att dessa siffror kanske är vid ett antal % dist. Huvudenheten kanske ger 4x25W men då 4x25 VÄLDIGT distade watt, som man troligen inte vill lyssna på.
Så jag står väldigt fast vid att en huvudenhet ger inte mer än 4x5-10 lyssningsbara watt.
jag gillar mds kanske inte för att dom e specielt ultra bra men jag tycker att dom har bra saker för d preiset precis som du själv sa. jag kommer iallafall köra mds till en början i min bil
Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?