Startmotor golf 2:a

Tjeeeena
20 november 2013 · 3 Inlägg

Tjena. Kanske inte är rätt ställe o skriva på men jag har satt i en v8 i en t24 trsktor och jag använder mig av en startmotor från en golf 2:a traktorn går jätte bra när man drar igång den men de går inte starta med startmotorn han verkar inte klara av att tänkte om någon vet nått om detta har provat allt nu o de funkar inte nån som vet om de är startmotorn som inte pallar en v8 ? Va finns de isf för alternativ problemet är att jag måste ha en startmotor som går åt höger o de är inte många som gör.

jonTe
20 november 2013 · 5 710 Inlägg

En Golf 2:a har en 1.8litersmotor. En V8:a kan ha olika volym och jag vet inte vilken du har men en "350" kanske är den vanligaste= 5.7 liter.
Rätt stor skillnad på roterande massa och trögheten att vrida runt motorn.
Har du fullt laddat batteri, frächa kablar och bra kontaktytor på anslutningarna och det ändå inte fungerar....ja då är startmotorn för liten.

Du bör kanska satsa på en startmotor som tillhör den motor du har?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
Tjeeeena
20 november 2013 · 3 Inlägg

Jo de är ju en stor skillnad de vet ja men problemet är att sätter jag dit en startmotor från en cheva så kommer den snurra på fel håll eftersom att på domma traktorerna så sitter ju start motorn omvänt därför passade denna bra,  jag har både nytt batteri o nya kablar . Men de ja inte förstår är att en ja känner har en d24 i sin traktor och han har en start motor från golf och de går hur fint som helst o de är ändå diesel o de e ju bra komp i dom .. mvh

Drönirettab
20 november 2013 · 21 761 Inlägg

Tjeeeena skrev:
Tjena. Kanske inte är rätt ställe o skriva på men jag har satt i en v8 i en t24 trsktor och jag använder mig av en startmotor från en golf 2:a traktorn går jätte bra när man drar igång den men de går inte starta med startmotorn han verkar inte klara av att tänkte om någon vet nått om detta har provat allt nu o de funkar inte nån som vet om de är startmotorn som inte pallar en v8 ? Va finns de isf för alternativ problemet är att jag måste ha en startmotor som går åt höger o de är inte många som gör.

Vad händer (och inte händer) när du försöker starta motorn?

Det känns ju som att den där startmotorn är för klen, som jonTe skriver. Mät annars vilken spänning det är när du vrider nyckeln i startläge, dels på batteripolerna och dels nere på startmotorns solenoid där batterikabeln sitter fast. smile

Senast redigerat av Drönirettab (20 november 2013)

Tjeeeena
25 november 2013 · 3 Inlägg

De som händer är att drn drar runt motorn 5 cm kanske och sen orkar han inte så låter de precis som när ett batteri börjar bli dåligt men som sagt batteriet är ju nytt

Drönirettab
25 november 2013 · 21 761 Inlägg

Okej. Gör de där mätningarna som jag föreslog, skriv sedan vilka mätvärden du får så kan vi nog ge mer råd. Visar det tex 11 V på batteriet och 6-7 V på startmotorn så har du kontaktproblem i batterikablarna någonstans.

Det knepiga är dock att om en startmotor får så högt motstånd att den inte orkar vrida runt så sjunker batterispänningen ordentligt fastän batteriet är i bra skick, därför skulle egentligen en tångamperemätare också behövas för att se hur mycket ström startmotorn drar. smile

Senast redigerat av Drönirettab (25 november 2013)

dundersmurfen smurfidunder
25 november 2013 · 327 Inlägg

Har även vart med om startmotorer som tappat orken och drar hejdlöst med ström. Kortslutning invändigt då antagligen. Spänningen sjönk så trodde batteriet var kass, hjälpte inte med startkablar heller. Nästan lika låg spänning då.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
zzr94092
25 november 2013 · 4 405 Inlägg

är det inte så att en Golfstart måste lagras på axeländen,om du förstår avd jag menar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang