4562
Sök

Bygger/tillverkar/skapar du egna julklappar istället för att köpa? *bildtråd*

Outlaw
178 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Blir andra året som jag gör egna julklappar av gamla delar från motorer, växellådor och axlar och jag anser att det är så jävla mycket mer känsla att ge bort något som man gjort själv. Dessutom är det sjukt kul att svetsa ihop en ljusstake eller liknande. Sen sparar man pengar och så blir det mer uppskattat där hemma!

Kan man verkligen göra julklappar av gammalt skrot?
Javisst, det är klart man kan det. Allt är möjligt om man har tillgång till en svets!

Drog ihop dessa igår kväll, inte helt klar än så länge men detta är en bra början.

En hållare till två vinpavor blev först ut.
Gamla drev, lager, trasiga lyftöglor och en axel föll offer till svetsen och resultatet ser ut såhär.
http://i44.tinypic.com/ormiic.jpg

Sen hittade jag ett annat drev, lite ramlager och en drevtapp. Samt ett gammalt krokigt fälgkors!
Det fick bli en ljusstake.
http://i43.tinypic.com/2yuytjc.jpg

Så, dela med er av det ni har gjort! Spelar ingen roll om det är stål eller trä eller något annat!
Upp med bilder!
Senast redigerat av Noisehero (4 december 2013)

Diesel, pilsner & hemkört

230 Inlägg
4 december 2013
Kul initiativ!

Själv har jag nog inte gett bort något "hem snidat" sedan man gick i lågstadiet. Och då givetvis med det självklara rimmet "Äro vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden"
Och till föräldrarnas stora förtjusning (?) så låg det nån halvdan smörkniv eller något annat jävla junk i paketet.
Senast redigerat av henkaae (4 december 2013)

367 Inlägg
4 december 2013
As gött ju! Hade lätt velat ha sånt och andra händiga saker än en massproducerad, köpt produkt som 800.000 andra personer har. Bygg något transportabel  ölbehållare vi kan ha på Obscene Extreme 2014!

More Bass To The People!

Outlaw
178 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
henkaae skrev:
Kul initiativ!

Själv har jag nog inte gett bort något "hem snidat" sedan man gick i lågstadiet. Och då givetvis med det självklara rimmet "Äro vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden"
Och till föräldrarnas stora förtjusning (?) så låg det nån halvdan smörkniv eller något annat jävla junk i paketet.

Haha, smörkniven är rätt standard! Folk köper så jävla mycket onödigt mög så det inte är sant.

Warsore skrev:
As gött ju! Hade lätt velat ha sånt och andra händiga saker än en massproducerad, köpt produkt som 800.000 andra personer har. Bygg något transportabel  ölbehållare vi kan ha på Obscene Extreme 2014!

Det var typ det jag kände, "varför lägga pengar på något när jag kan göra det själv?".
Där sa du något, måste få skiten på flyget bara. Men jag ska klura lite!

2 751 Inlägg
5 december 2013
Häftigt, dock vill ju inte alla ha bildelar i vardagsrummet smile

Who Djaa bless no man curse

Outlaw
178 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
DasAuto skrev:

Sant det. Dock är den såkallade "industridesignen" på uppgång igen.
Har fått flera förfrågningar om jag vill sälja de grejer jag bygger. Men det är inget jag är ute efter.

2 751 Inlägg
5 december 2013
Noisehero skrev:
DasAuto skrev:

Har fått flera förfrågningar om jag vill sälja de grejer jag bygger. Men det är inget jag är ute efter.

Kan du sälja så gör det. Du gör ju det snyggt så varför inte smile

Who Djaa bless no man curse

Outlaw
178 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
DasAuto skrev:
Noisehero skrev:
DasAuto skrev:

Kan du sälja så gör det. Du gör ju det snyggt så varför inte smile

Non-profit D.I.Y. går jag efter.
Men tack för uppskattningen!

Sök