Volvo 245 -87 tändning problem, hjälp!

emilledstrom
25 december 2013 · 5 Inlägg

Tjaba, har som sagt en volvo 245 -87 sitter en b230k i den.

problemet är att när jag köpde den så gick den inte då det regna/snö eller var allmänt fuktigt ute. men nu fick jag igång den på julafton och körde en sväng då börja den baktända(smälla) och gå allmänt jävla dåligt och dog på låga varv. sen gick den bättre några kilometer sen bara tvärdog den. har ingen gnista nu.

har misstänkt fukt i fördelare men har blåst/torkat rent den, ingen skillnad.. har även blåst rent allt tändning väg och kollat igenom allt. hittar inget. och har även sätt över alla vakuum slangar men hittar inget

vad tror ni kan va fel?

tack i förhand!

crescentcompact
25 december 2013 · 280 Inlägg

Kollat så att inte hela fördelaren sitter löst?

/Fredrik

emilledstrom
26 december 2013 · 5 Inlägg

crescentcompact skrev:
Kollat så att inte hela fördelaren sitter löst?

/Fredrik

Nej, det har jag inte, ska ta en kik över det imorgon. men tror du de kan va det? jag tror nästan att cet är hela tändmodulen.

Drönirettab
26 december 2013 · 21 761 Inlägg

Hallgivaren och tändmodulen är väl det man kan misstänka, men har du kollat om det kommer gnistor i tändspolekabeln som går till fördelarlocket?

emilledstrom
26 december 2013 · 5 Inlägg

Drönirettab skrev:
Hallgivaren och tändmodulen är väl det man kan misstänka, men har du kollat om det kommer gnistor i tändspolekabeln som går till fördelarlocket?

gnistor nej, men ström finns i den. det är ju ett brytarlöst system, vetej om det är det orginal på 87an?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang