3248
Sök

Bmw e60 Grenrör byta till rostfritt

Långtradarchaufför
282 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Har ett mindre problem med min e60 att den börja läcka avgaser från grenröret och det verka tydligen vara vanligt fel på dessa, ska tillägga att det är en 530d -04.

Ett nytt grenrör i org utförande i plåt, kostar ca 3700kr, och ska jag nu byta det så kör ja hellre på rostfritt extraktor.
Lite dyrare kanske men lite bättre oxå, men där kommer det större problemet.

Vart finns sånna att få tag på här i Sverige?, för efter egen sökning så finns de bara på ebay, eller måste sånt specialbeställas efter tillverkning??, för finns ju till e30,e34,e36 osv.

Alla tips sökes, går bra med utländska sidor oxå, om det är på engelska bara, men inga budsidor, såsom ebay, tradera osv.

BMW - Det stavas som det låter:)

618 Inlägg
17 december 2013
Det tråkiga med rostfria grenrör är ju att det är mer regel än undantag att de spricker.

Här har du ett gjutjärns för billig peng.
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit … 0984412537

Annars rostfritt här
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit … 0811474223

Konstruktör
1 053 Inlägg
28 december 2013
Jag hade inte köpt det rostfria som länkades ovan.
Man ser ju att flänsarna bara är skurna ämnen. Och då har de garanterat slagit sig vid svetsningen.

Bättre o satsa på det gjutna då det såg ut o vara bearbetade ytor.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 december 2013
Poulsen462 skrev:
Har ett mindre problem med min e60 att den börja läcka avgaser från grenröret och det verka tydligen vara vanligt fel på dessa, ska tillägga att det är en 530d -04.

Ett nytt grenrör i org utförande i plåt, kostar ca 3700kr, och ska jag nu byta det så kör ja hellre på rostfritt extraktor.

Vart finns sånna att få tag på här i Sverige?, för efter egen sökning så finns de bara på ebay, eller måste sånt specialbeställas efter tillverkning??, för finns ju till e30,e34,e36 osv.

Alla tips sökes, går bra med utländska sidor oxå, om det är på engelska bara, men inga budsidor, såsom ebay, tradera osv.

Ditt är väl knappast sönderrostat eller varför vill du ha rostfritt?
Håller även med övriga att dom brukar spricka men om du nu vill ha ett rostfritt så varför inte köpa på Ebay?
Brukar bara bästa priserna med.

Autotech

Långtradarchaufför
282 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Poulsen462 skrev:

Håller även med övriga att dom brukar spricka men om du nu vill ha ett rostfritt så varför inte köpa på Ebay?

Ingen aning om hur illa det ser ut men lukta avgaser in rätt så mkt så den är nog inte i bästa skick, och behöver kanske inte vara just rostfritt men som extraktor för ska man byta det så kan iaf uppgradera.

Och det där med ebay så är det inget jag kan med eller lita på, borde finnas där man kan beställa enkelt också.

BMW - Det stavas som det låter:)

Darkus
28 december 2013
Det rostfria där såg ju ut som dom har svetsat alldeles för närma hålen vilket blir ju fel då om du ska dit med en bricka och mutter. Det kommer ju ligga mot svetsen och inte ligga plant mot anläggnings ytan. Skull jag vara dej hadd jag nog special beställt från PPF i så fall istället om du vill haft i rostfritt.

Jag har då inte sett något företag här i Sverige som har färdiga rostfria till just din bil. Annars skulle du fråga Diesel kungen som håller till på bimmerpower.org eller på Bimmers of Swedens sida på facebook. Han har nog full koll på allt till bmw dieslar.
Christer Andreasson heter han.
Senast redigerat av Darkus (28 december 2013)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 december 2013
Poulsen462 skrev:
Busgrabb skrev:
Poulsen462 skrev:

Ingen aning om hur illa det ser ut men lukta avgaser in rätt så mkt så den är nog inte i bästa skick, och behöver kanske inte vara just rostfritt men som extraktor för ska man byta det så kan iaf uppgradera.

Och det där med ebay så är det inget jag kan med eller lita på, borde finnas där man kan beställa enkelt också.

Kolla varför det läcker först, kanske bara är packningen?
Ett exktraktorrör på en för övrigt orginal bil men orginal turboaggregat är ju helt bortkastat att lägga pengar på om du hittar ett sånt.
Ebay är mycket tryggt att handla på när man betalar med PayPal.
Köper vädigt mycket där till mina bilar, mycket bra priser med.

Autotech

Sök