5529
Sök

Bolt-on turbo till SAAB 9-5 -00?

4 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Jag har en Saab 9-5 2,0t års model 00 finns det någon turbo som passar nästa rakt på utan att göra större operation.. Har orginal turbo nu MVH johan

5 710 Inlägg
8 januari 2014
Hej och välkommen till forumet!

Din rubrik var inte enligt reglerna:

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
• Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
• Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

Jag har nu ändrat din rubrik men till nästa gång så försök skriv en mer utförlig.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

5 710 Inlägg
8 januari 2014
Det finns ett antal snurror som passar med små modifikationer men för att rekommendera något måste vi veta vad du har för effektmål.

MVH Jonas
..............

4 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Aaa okej tack hade ingen aning. Jag vill upp nå någon stans mellan 250-300hp om vi har något förslag om hur man upp når det mvh Johan

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
8 januari 2014
250-300hk...Då är en Aero turbo kanon Td04hl-15t#5, om du hittar med olja/vatten-rör till, så passar den direkt på!
Se till och få programvaran anpassad bara!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

5 710 Inlägg
8 januari 2014
Då är det smidigaste, billigaset och bästa alternativet en Mitsubishiturbo (TD04HL 15T 5#) från en 9-3/9-5 aero.
Finns dessutom en stor begagnatmarkad på dessa och de grejjerna du behöver för att montera den.

Edit: en minut sen där.....

MVH Jonas
..............

4 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Vet ni vilken sida man kan få tag på ett sånt kitt med turbo å olja/ vatten rör med ? Mvh johan

5 710 Inlägg
8 januari 2014
Goggle gav 710 träffar. Bla kan du köpa på Maptun eller Speedparts. Finns även på skroten och på privatmarknaden.

MVH Jonas
..............

Sök