4194
Sök

Grenrör, bellows, material, svetsa...M3 E36?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Då det är relativt vanligt att "metallbälgarna" på grenröret på avgassidan "spricker" på M3 så tänkte jag kontrollera mina o även byta de, oavsett skick... Min fråga är om nån har koll på dimensionerna på dessa, dvs inner/ytter diameter, längd samt antalet "veck" (ser ut att vara 5-6?)? Vilket material skall de vara av? Var köper man de i små kvantiteter (att beställa de i typ 100 pack eller fler verkar inte vara några problem)? O lite längre fram, var kan man få bälgarna bytta, o då skall det svetsas snyggt o proffsigt, inget tattar/amatör/hobby -svetsande.

Utöver detta undrar jag hur man kan behandla grenröret så det dels ser bättre ut men även avleder värme bättre?
Jag är INTE intresserad av såna där flexrör av flätat stål.

Skall tilläggas att mina verkar vara helt täta, än.  Men om jag skruvar av grenrören så skall de bytas.

Bild på vad jag söker nedan.

http://www.interflex.co.uk/Pictures/stainless%20steel%20exhaust%20bellows%20slotted%20ends.jpg

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök