Tips på identifiering av turbo

Icyveins Götterdämmerung
26 januari 2014 · 450 Inlägg

Hej!

Det är så att jag har köpt mig en GT2860 turbo glidlagrad med justerbar wastegateklocka och den laddar 0.5bar just nu men när man vill få mer ladd så tvärvägrar den det blir stopp i turbon så som att den inte vill ladda något mer?

Och sen kommer laddet fruktansvärt fort med jämför med orignal.

Tänkte höra hur det är med er som har den turbon har ni något tips på varför den beter sig så?

Moddsen är vanliga 3" från turbo med original katt öppet filter och återcirkulerade dump annars är allt originalt.

SR20DET S14


Tack!

Can´t kill it join It
Gizmojohan
26 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Skulle chansa på att din orginalkat inte mår så bra. Du bör ju ha så fritt flöde som möjligt i avgassystemet annars så får du för högt mottryck i avgassystemet och hinner därmed inte evakuera avgaserna effektivt...






Edit: jävla iphone autokorrekt...

Senast redigerat av Slave_joe (26 januari 2014)

Icyveins Götterdämmerung
26 januari 2014 · 450 Inlägg

hmm jaså? jag har också en katt erstättare tror du det blir bättre med om jag sätter dit den igen då?

får kolla upp det när jag har orken och lusten igen

Can´t kill it join It
Erick
26 januari 2014 · 4 767 Inlägg

Instämmer, släng på de-caten och testa! Är katten igensatt vägrar turbon ladda ens med låst wastegate..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Icyveins Götterdämmerung
27 januari 2014 · 450 Inlägg

Ok skall pröva det tack!

Can´t kill it join It
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang