3271
Sök

Knastrar i slutsteg!

5 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Tja, har ett problem med mitt slutsteg... När allt är på så knastrar det från slutsteget och varje gång det gör det så förlorar jag kontakt med min bas. Har kollat så att lödningarna till Lågnivån är okej och det är dom. och slutsteget har varit i samma bil i runt ett år och har inte varit några problem med det fram tills nu. inte jätte kunnig på det här så vänder mig hit för att se om någon kan komma på vad som kan vara fel. tacksam för svar. smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
27 januari 2014
Inte så enkelt att kablarna mellan baslådan och steget inte är riktigt monterat?
Eller mellan elementet och själva baslådan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Nej, ganska säker på att det sitter ordentligt. har även testat steget i en annan bil men blir samma resultat.. Knaster.. låter lite som att poppa popcorn.. eller som att det är glapp någonstans. hmm

Forummoderator
26 547 Inlägg
27 januari 2014
92linus skrev:
Nej, ganska säker på att det sitter ordentligt. har även testat steget i en annan bil men blir samma resultat.. Knaster.. låter lite som att poppa popcorn.. eller som att det är glapp någonstans. hmm

Jao, då är det väl glapp i kontakterna då i slutsteget?

Edit: Hur har du haft det monterat?
Senast redigerat av Mack (27 januari 2014)

5 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Hmm, vet inte riktigt vad du menar med " hur jag haft det kopplat " men har ju slutsteget enbart till att driva basen. (monoblock ) så har ju kopplat in +/- kablar och Remoten i mitten av dom sedan lågnivå från sterio till " Pre In " på steget sen + o - från basen till + o - till steget ? vet inte om det var detta du var ute efter.. som sagt inte jätte kunnig xD smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
27 januari 2014
92linus skrev:
Hmm, vet inte riktigt vad du menar med " hur jag haft det kopplat " men har ju slutsteget enbart till att driva basen. (monoblock ) så har ju kopplat in +/- kablar och Remoten i mitten av dom sedan lågnivå från sterio till " Pre In " på steget sen + o - från basen till + o - till steget ? vet inte om det var detta du var ute efter.. som sagt inte jätte kunnig xD smile

Jag skrev; hur har du haft det monterat?
Har det legat stadigt/fastskruvat?

5 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
oj, aa.. haft 2 brädor på långsidorna och baslådan är så stor att den har hållt fast själva slutsteget mot baksätet smile.

436 Inlägg
28 januari 2014
92linus skrev:
oj, aa.. haft 2 brädor på långsidorna och baslådan är så stor att den har hållt fast själva slutsteget mot baksätet smile.

du har alltså låtit basen "pressa" fast slutsteget?? detta är inte en optimal lösning då vibrationerna från bas lådan kommer (eller rent av har redan lyckats) förstöra steget.

det som går sönder är trissorna i steget om du har testat steget i annan bil och får knaster från steget och inte basen så låter det som att det tyvärr bara är och skrota och köpa nytt steg.

5 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
okej, men det jag tycker är konstigt är att jag har spelat med det i ungefär 1 år. och det har legat likadant. Men det kanske blir så efter ett tag? och när jag håller i uttagen till lågnivån så spelar den rent och knastret försvinner ( det är därför det känns som ett glapp ) går det byta ut lågnivå ingångarna någonstans kanske ? smile

436 Inlägg
29 januari 2014
92linus skrev:
okej, men det jag tycker är konstigt är att jag har spelat med det i ungefär 1 år. och det har legat likadant. Men det kanske blir så efter ett tag? och när jag håller i uttagen till lågnivån så spelar den rent och knastret försvinner ( det är därför det känns som ett glapp ) går det byta ut lågnivå ingångarna någonstans kanske ? smile

om det låter bra när du tar på jorden till kabeln kan det vara ett signl jord fel.

testa att ta en liten bit kabel och koppla mellan jorden på lågnivån och till jordpunkt.

Sök