740 med knas i tändningen?!

Sussolita The Sassy Bitch
6 maj 2007 · 198 Inlägg

Jga hra en 740 årsmodell 90 automatare. Den ar gått hur bra som helst men nu de senaste dagarana så staratar den inte när man vrider på nyckeln??!!
När man vrider så gnuggar den ara du måste helt plötsligt gasa för att få den att starta, har man aldrig behövt göra innan??? när den väl går ingång så kan du inte släppa gasen innan du fått i en växel för då dör den igen...help me please??
//Susann

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Drönirettab
6 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Vilken motor är det, B230F?

Sussolita The Sassy Bitch
6 maj 2007 · 198 Inlägg

Jag vet faktiskt inte, den har gle paketet med...vet inte om det har med mo´torn att göra men jag tycker mig se att det ska ara en B230 har inte pillat med dessa på länge så ar osäker

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Drönirettab
6 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Mmm, borde vara en B230F. Kollade lite hos www.volvocars.se och där stod det att 740-90 har den motorn, även om man har automatlåda. Fast det beror ju på förstås, motorn kan ha blivit utbytt av tidigare ägare tex.

Men för att prata om problemet. Det är väl knappast något krångel med givaren i växellådan som känner av att friläget är i, då borde väl motorn inte starta alls tycker jag.

Andra som är mer insatt i 740 får nog svara.

Senast redigerat av Drönirettab (6 maj 2007)

Timol
6 maj 2007 · 358 Inlägg

Kallstartsventilen kanske?

volvo960
6 maj 2007 · 45 Inlägg

Ingen vaccumslang eller annat som trillat bort? Kolla alla sladdar och slangar runt motorn. Har du en dosa på höger sida av motorn? (Om man står framför bilen). De är ju ditt självdiagnosuttag. Om du har en sådan kan du själv kolla felkoder. Det är ett lätt sätt att få reda på vad som inte står rätt till!!
Lycka till

Sussolita The Sassy Bitch
6 maj 2007 · 198 Inlägg

Ja hade det funnits en instruktionbok hade jag s'äkert kunnat kolla felkoder :S

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Timol
6 maj 2007 · 358 Inlägg

http://www.smithimage.com/~fassan/Br%C3 … system.pdf

Här finns de en del att läsa! gå in på LH-jetronic 2.2 och 2.4 felsökning, diagnosboxen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang