Audi tändmodul hjälp!!

Isaaksundstrom
3 februari 2014 · 100 Inlägg

Hallå!
ska gå rakt på sak, jag hade kört med bilen i ca 30min och sen skulle ja in på skolan en snabbis (typ 1 min) och lät bilen stå på tomgång.. Gick ut till bilen då var den avstängd, testa starta om den men den vägra, ingen gnista alls!!
Troligen tändmodulen, för har inte hittat ett annat fel.. Och min fråga är till er:
Spelar det någon roll vad det är för tändmodul? så länge det är till en 1.8t quattro 95-01?
Eller måste det var exakt samma kod?

BMW e36 325 (1995)
fredriq Olika
3 februari 2014 · 907 Inlägg

Isaaksundstrom skrev:
Hallå!
ska gå rakt på sak, jag hade kört med bilen i ca 30min och sen skulle ja in på skolan en snabbis (typ 1 min) och lät bilen stå på tomgång.. Gick ut till bilen då var den avstängd, testa starta om den men den vägra, ingen gnista alls!!
Troligen tändmodulen, för har inte hittat ett annat fel.. Och min fråga är till er:
Spelar det någon roll vad det är för tändmodul? så länge det är till en 1.8t quattro 95-01?
Eller måste det var exakt samma kod?

När tändmodulen går sönder brukar det bara vara en kanal som går sönder, då startar motorn och går på 3 cyl.
Skulle snarare tro på en dålig tändlägesgivare som sitter i framkant på toppen.
Du kan ju börja med att läsa av felkoder innan du fumlar i mörkret och byter en massa delar i onödan.

Mvh
Fredrik
Helvete_racing Arg Snickare
3 februari 2014 · 875 Inlägg

Isaaksundstrom skrev:
Hallå!
ska gå rakt på sak, jag hade kört med bilen i ca 30min och sen skulle ja in på skolan en snabbis (typ 1 min) och lät bilen stå på tomgång.. Gick ut till bilen då var den avstängd, testa starta om den men den vägra, ingen gnista alls!!
Troligen tändmodulen, för har inte hittat ett annat fel.. Och min fråga är till er:
Spelar det någon roll vad det är för tändmodul? så länge det är till en 1.8t quattro 95-01?
Eller måste det var exakt samma kod?

nej det kan vara en tändmodul från en annan audi. bara kontakterna passar.

Isaaksundstrom
3 februari 2014 · 100 Inlägg

Aa, beställt en nu med samma nr o såsmile Frågan är ju om den startar.. tydligen standard fel men aja..

BMW e36 325 (1995)
Helvete_racing Arg Snickare
3 februari 2014 · 875 Inlägg

Isaaksundstrom skrev:
Aa, beställt en nu med samma nr o såsmile Frågan är ju om den startar.. tydligen standard fel men aja..

Hoppas det då.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang