Någon som vet om öppet luftfilter kan göra så att min b230kmotor går ojämt och lägga av ibland

nikku
2 mars 2014 · 13 Inlägg

syrran har sagt att min 740 går ojämt och la av åt henne idag men jag vet inte va som kan va felet farsan påstår att det är på grund av öppet luftfilter men jag undrar om det inte är något annat. är det någon som har nå förslag på vad det kan vara för fel. ska man testa att byta tillbaka till orginal filter och se om det blir bättre eller ska jag testa med att byta tändstiff

Senast redigerat av nikku (2 mars 2014)

Volvo 744gl "740" (1987)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 mars 2014 · 3 730 Inlägg

nikku skrev:
syrran har sagt att min 740 går ojämt och la av åt henne idag men jag vet inte va som kan va felet farsan påstår att det är på grund av öppet luftfilter men jag undrar om det inte är något annat. är det någon som har nå förslag på vad det kan vara för fel. ska man testa att byta tillbaka till orginal filter och se om det blir bättre eller ska jag testa med att byta tändstiff

Felkoder?

Oj kmotor... Kolla alla vakuum slangar och vanlig service

Senast redigerat av DiwraZ (2 mars 2014)

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
nikku
2 mars 2014 · 13 Inlägg

ska kolla imorgon om det är luftläcka men för att vara en kmotor drar den inte lika mycket som de flesta kmotorerna 0,70 och 0,75 milen

Senast redigerat av nikku (2 mars 2014)

Volvo 744gl "740" (1987)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 mars 2014 · 3 730 Inlägg

nikku skrev:
ska kolla imorgon om det är luftläcka men för att vara en kmotor drar den inte lika mycket som de flesta kmotorerna 0,70 och 0,75 milen

Har inte skruvat nåt i dom så jag har ingen superkoll. Men det finns ju en del luftslangar att kolla över

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
nikku
2 mars 2014 · 13 Inlägg

tillräckligt med slangar för att klia sig på huvudet

Volvo 744gl "740" (1987)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 mars 2014 · 3 730 Inlägg

nikku skrev:
tillräckligt med slangar för att klia sig på huvudet

Hehe, du får skriva när du hittat felet

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
nikku
2 mars 2014 · 13 Inlägg

ska göra det

Volvo 744gl "740" (1987)
nikku
3 mars 2014 · 13 Inlägg

Felet med Volvon va att förgasaren behöver ha förvärmning som sitter på luftburken och när ja satte i öppet luftfilter så blev det fel värden som gjorde att Volvon gick dåligt och la av

Volvo 744gl "740" (1987)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 mars 2014 · 3 730 Inlägg

nikku skrev:
Felet med Volvon va att förgasaren behöver ha förvärmning som sitter på luftburken och när ja satte i öppet luftfilter så blev det fel värden som gjorde att Volvon gick dåligt och la av

Jaha, det är bra att veta i framtiden...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang