SAAB 900 t8 -88 trim

9000Griffin
16 februari 2014 · 193 Inlägg

Hej!

Håller förnärvarande på att hel renoverar en SAAB 900 t8 -88 och kommer då att hel renovera motorn oxå och skulle då vilja ha lite råd om vad man ska göra för att få upp hk lite till typ 200-220 hk tongue utan att byta till t16 topp...
Vet att det finns folk som kan bara det att jag inte vet vilka det är och vill ha hjälp roll

jonTe
17 februari 2014 · 5 710 Inlägg

Till 220 hk får du nog gå på bränslet oxo och där tar min kunskap slut.
K-Jetronic är ingen lek.....
Hade en T8 -88 som vinterbil för 100 år sedan:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … image=7135
Fixad med:
• Uppställd APC och spikdiod
• 3" system med batteriböjj o rensad kat
• 9000 laddluftkyl

Laddade 1.1-1.2 utan spik och bedömde effekten till 180-200hästar.

MVH Jonas
..............
9000Griffin
17 februari 2014 · 193 Inlägg

jonTe skrev:
Till 220 hk får du nog gå på bränslet oxo och där tar min kunskap slut.
K-Jetronic är ingen lek.....
Hade en T8 -88 som vinterbil för 100 år sedan:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … image=7135
Fixad med:
• Uppställd APC och spikdiod
• 3" system med batteriböjj o rensad kat
• 9000 laddluftkyl

Laddade 1.1-1.2 utan spik och bedömde effekten till 180-200hästar.

Ok.. man tackar för denna info smile
Ja 3" med rensad kat och batteri böj har jag redan och 9000 laddluftkyl har jag oxå redan planerat big_smile

Så då återstår bara att ställa upp APCn och fixa spikdiod så får man väkl nöja sig med 180-200 Hk smile bättre än orginal iallafall smile
Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??

jonTe
18 februari 2014 · 5 710 Inlägg

9000Griffin skrev:
Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??

Jupp.

MVH Jonas
..............
9000Griffin
18 februari 2014 · 193 Inlägg

jonTe skrev:

9000Griffin skrev:
Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??

Jupp.

Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P
Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?

plankan
19 februari 2014 ·

9000Griffin skrev:

jonTe skrev:

9000Griffin skrev:
Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??

Jupp.

Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P
Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?

Finns något som heter

www.900klubben.se

Kanske du kan söka lite info där innan det "slukas" upp av svenska saabklubben sad

jonTe
19 februari 2014 · 5 710 Inlägg

9000Griffin skrev:

jonTe skrev:

9000Griffin skrev:
Det med APCn och spikdioden fixade du det själv??

Jupp.

Då vet du vad man ska skruva och var man kopplar in spikdioden oxå då såklart =P
Möjligt att man skulle kunna få veta hur och var man kopplar in den då?

Japp....men bästa förklaringen med bilder hittar du här:
http://popeye.rty.nu/2002/apctrim.htm

MVH Jonas
..............
9000Griffin
5 mars 2014 · 193 Inlägg

Ingen mer som har tips eller erfarenhet av att trimma en t8 motor

SuperGnaget
5 mars 2014 · 565 Inlägg

Hade en 99 turbo som gick rätt gött, d jag kmr ihåg som va gjort är: 9000 aero turbo-1,2bar, 900ans sprut me höjt bränsletryck,nån folkracekam,uppborrad till 2,2-2,3l nånting,3" avgas,intercooler.

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang