3236
Sök

Kombinera t5 med t7 saab

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
tjenare!
har läst runt lite men tycker alla säger olika...
jag har alltså en saab 9-3 aero, och en t5 motor. och gillar att gasa en del. så jag tänkte kombinera dom två..
då är frågan ska kolvarna från t5 svarvas ner eller är det bättre att köra på t5 packningen?
och kör man med t5 eller t7 kasseten osv sedan?
hade tänkt å få i runt 400hk eller något sådant.
behöver jag då fixa med lådan oxå??

gärna lite tips på vad jag bör tänka på osv.

mvh jocke smile

1 861 Inlägg
17 mars 2014
Om du skriver vilken års modell bilen är är det nog enklare för folk att hjälpa! ^^ Sitter det t7 i bilen nu och du vill ha i inmat från en t5 eller hur tänkte du? tongue

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
förlåt de är en 01:a så t7 motor sitter i smile
och jag vill som sagt dit med en t5 botten, stakar och kolvar smile

1 861 Inlägg
17 mars 2014
Enkelt att glömma sånt och gör det lite lättare för folk att förstå och hjälpa.

Kan inte så mycket själv men google är man ju kompis med! ^^

http://forum.saabturboclub.com/showthre … cept-tack!

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
aa de är ungefär de jag fått fram också smile men jag har ju en 2,0:a de kanske inte spelar någon roll?
men t5 motorn kommer iaf från en 185hk med automatlåda. kan man ta kammar och allt från denna? smile

1 861 Inlägg
17 mars 2014
2.0 är ju vanligaste t5 motorn mig veterligen så det är ju bra... ^^

Vet inte hur det är med kammar på Saab och automat, Volvo brukar ju ha lite elakare kammar i sina automat till och med... Ska du använda vev från t5 motorn så kan det va att du får leta upp ett svänghjul från en manuell,
vet inte om det passar från t7 och automat bilar brukar ha andra svänghjul... tongue

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
jaha haha får väl se fall någon som testat kan säga lite mer säkert smile

å sen har jag ju inte riktigt råd med att få in så mycket i bilen just nu så tänkte mest bygga klart motorn och sedan får mappning osv komma smile vet du om den behöver mappas efter ombyggnaden eller är det någon annan som vet? smile

1 861 Inlägg
17 mars 2014
Så länge du behåller samma komp och allt så borde ju inget förändras dock byter du kammar måste du mappa om... Dock e det ju simpelt med t5/t7 systemen. Finns ju massa färdiga recept i olika steg! ^^

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
mjo jag vet haha dock inte vågat mig på t7 suite smile

1 861 Inlägg
17 mars 2014
Har kompisar som håller på, inte gjort något själv... Än ska ev i ett t5 i min 940 turbo jag har men iaf! Lycka till med motor bygget hoppas jag va till någon nytta i alla fall! ^^

105 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
nice nice smile tack desamma

Sök