tjenare! har läst runt lite men tycker alla säger olika... jag har alltså en saab 9-3 aero, och en t5 motor. och gillar att gasa en del. så jag tänkte kombinera dom två.. då är frågan ska kolvarna från t5 svarvas ner eller är det bättre att köra på t5 packningen? och kör man med t5 eller t7 kasseten osv sedan? hade tänkt å få i runt 400hk eller något sådant. behöver jag då fixa med lådan oxå??
Om du skriver vilken års modell bilen är är det nog enklare för folk att hjälpa! ^^ Sitter det t7 i bilen nu och du vill ha i inmat från en t5 eller hur tänkte du?
aa de är ungefär de jag fått fram också men jag har ju en 2,0:a de kanske inte spelar någon roll? men t5 motorn kommer iaf från en 185hk med automatlåda. kan man ta kammar och allt från denna?
2.0 är ju vanligaste t5 motorn mig veterligen så det är ju bra... ^^
Vet inte hur det är med kammar på Saab och automat, Volvo brukar ju ha lite elakare kammar i sina automat till och med... Ska du använda vev från t5 motorn så kan det va att du får leta upp ett svänghjul från en manuell, vet inte om det passar från t7 och automat bilar brukar ha andra svänghjul...
jaha haha får väl se fall någon som testat kan säga lite mer säkert
å sen har jag ju inte riktigt råd med att få in så mycket i bilen just nu så tänkte mest bygga klart motorn och sedan får mappning osv komma vet du om den behöver mappas efter ombyggnaden eller är det någon annan som vet?
Så länge du behåller samma komp och allt så borde ju inget förändras dock byter du kammar måste du mappa om... Dock e det ju simpelt med t5/t7 systemen. Finns ju massa färdiga recept i olika steg! ^^
Har kompisar som håller på, inte gjort något själv... Än ska ev i ett t5 i min 940 turbo jag har men iaf! Lycka till med motor bygget hoppas jag va till någon nytta i alla fall! ^^