4119
Sök

reklam

9 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
är det någon som vet om det är möjligt att göra en deal med typ någon bilstereo försäljare/märke om man låter sin bil bli reklampelare mot att man får ett bra ljud i bilen ??

1 246 Inlägg
9 maj 2007
Hahaha, lycka till. Tror det är ganska många som är sugna på att göra samma sak som du. Varför tror du inte att ngn annan redan har det för? Joo, för att det inte är lönsamt!

9 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
hm.. sant men tänker att 1 smart roadster är något många tittar extra på hm... f.. jag vet inte får ringa ica å få värdechekar smile
men lite speciella bilar är väl av intresse känns det som ....trött å dum nu kanske sad

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
9 maj 2007
Önskar oxå att det vore så enkelt.I så fall så skulle jag åka in till Nårdik kl 10 imorrn.Men det skulle iof inte ge så mycket,eftersom resten av grabbarna från Ö-vik (dom med snygga bilar) redan skulle ha varit där.

Stolt far till Freddy 18/12-08

9 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Flash skrev:
Önskar oxå att det vore så enkelt.I så fall så skulle jag åka in till Nårdik kl 10 imorrn.Men det skulle iof inte ge så mycket,eftersom resten av grabbarna från Ö-vik (dom med snygga bilar) redan skulle ha varit där.

känns som jag ger upp den här iden ...den lät bra i huvudet mitt i natten
men den känns rätt trasig nu smile

9 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
så  nu har jag hittat sidor som betalar för sätta reklam på bil från 100-10000 i månaden .
lite framsteg ändå ...smile

1 231 Inlägg
9 maj 2007
andreas29gbg skrev:
så  nu har jag hittat sidor som betalar för sätta reklam på bil från 100-10000 i månaden .
lite framsteg ändå ...smile

men ska du tjäna mkt cash där så får du ha ganska duktigt med dekaler på bilen wink
vilken är sidan ?

1 631 Inlägg
10 maj 2007
andreas29gbg skrev:
är det någon som vet om det är möjligt att göra en deal med typ någon bilstereo försäljare/märke om man låter sin bil bli reklampelare mot att man får ett bra ljud i bilen ??

Visst är det möjligt. Men ta och börja med att läsa artiklarna om sponsring som gått i Bilsports senaste två nummer.

Tänk bara på att det kostar DIG massor att bli sponsrad också. Din bil SKA ställas ut land och rike runt. Det kostar tid och pengar att åka på mässor. Fundera på vad du erbjuder (tex SM/EM-vinnarbil, exponering i media etc etc) och vad det är värt för sponsorn.

Har du inte ett "track record" så är lite rabatt på grejorna rätt vanligt, typ runt 15%. Resten får du stå för själv. Lyckas du väl med första bygget så ligger vägen öppen...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Colaberoende
1 219 Inlägg
10 maj 2007
Jag känner till en som fick spons på ljudbygget.
Han la fram allt perfekt och hade sina kontakter. Sponsringen skulle bli av.
Dom kom överens att firman skulle sponsra med 75% av det han stoppade in i sin bil.
Killen tog ett lån, Köpte stereo och multimedia för 100 000:- och uppdaterade sponsringsfirman hela tiden med vad som hade hänt.
När allt var klart och godkänt fick han 75 000:- tillbaka.

Det är rätt så sura pengar att ligga ute med. 100 000:-

Alla här inne vill ju garanterat ha spons men inte många kan ge tillbaka det som krävs av firman.

Sedan finns det säkert företag som skulle betala mycket för att få sin pridukt uppvisad på bilen men jag skulle itne vilja åa omkring med t.ex Pampers Blöjor över hela bilen för några tusenlappar.

/Ena

/ena

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 maj 2007
Ena skrev:
Jag känner till en som fick spons på ljudbygget.
Han la fram allt perfekt och hade sina kontakter. Sponsringen skulle bli av.
Dom kom överens att firman skulle sponsra med 75% av det han stoppade in i sin bil.
Killen tog ett lån, Köpte stereo och multimedia för 100 000:- och uppdaterade sponsringsfirman hela tiden med vad som hade hänt.
När allt var klart och godkänt fick han 75 000:- tillbaka.

Det är rätt så sura pengar att ligga ute med. 100 000:-

Alla här inne vill ju garanterat ha spons men inte många kan ge tillbaka det som krävs av firman.

Sedan finns det säkert företag som skulle betala mycket för att få sin pridukt uppvisad på bilen men jag skulle itne vilja åa omkring med t.ex Pampers Blöjor över hela bilen för några tusenlappar.

/Ena

/ena

hehe skulle va lite tufft  med pampers

när dom skiter ner sig då dom ser hur bilen går står det köp pampers hahahaha:lol:

873 Inlägg
10 maj 2007
Äh. Det är ju vårt eget fel att det är svårt att bli sponsrade.

Det finns så ju otroligt mycket folk som BETALAR för att vara vandrande reklampelare.
Allt ifrån kläder med gigantiska logos till att BETALA för att sätta reklam dekaler på sin egen bil, ofta  för prylar som du inte ens har på bilen. Sk. dekaltrim.

Personligen betalar jag hellre mer för en produkt utan reklam på än för en med reklam på. Men eftersom de flesta gör tvärt om är prylar utan logos på oftast billigare än de med reklam på wink
Passar väl mig bra egentligen.

Har du själv redan fått ditt åk  att se ut som GoodYear blimp, och betalat för det, är det nog rätt kört.

Lite synd. Men så är det.
Jag tycker också att du borde kunna få lite stuff mot att du gör din bil till en reklampelare, så länge det är en hyffsat intressant bil. Och det får jag väl hålla med om att folk nog tittar två gånger på en Smart Roadster.
Men andra gör det gratis, och betalar ToM för det =/

Don't get mad, get even.

Sök