3575
Sök

Amazonen va omöjlig att starta så jag öppna tanken den va fylld med skit och rost fast det va 15l ren bensin i tanken

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Kan det va att det va så mycket skit i tanken som gjorde att den inte starta det satt inget skit i soppa filtret och den bensin som kom såg ren ut förgasaren av också ren men en gång kom det grön bensin vet att jag kanske har skrivit det hör tidigare men fick inget riktigt svar

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Juste om någon skulle fråga så hosta den i alla fall till på startgas men dog på en gång

1 562 Inlägg
21 mars 2014
Ja.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
21 mars 2014
Hur gammal är bensinen? Har du soppa fram till förgasaren? Har du gnista?

"My drinkingteam has a racingproblem"

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Det va nog 6 liter gammal bensin när jag köpte den den har ståt med det sen 1989 då tanka ja i 15 liter då gick den bra ett tag sen börja den att bli svår startad och stannade ibland när ja körde den lite och nu starta den inte alls

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Expert skrev:
Det va nog 6 liter gammal bensin när jag köpte den den har ståt med det sen 1989 då tanka ja i 15 liter då gick den bra ett tag sen börja den att bli svår startad och stannade ibland när ja körde den lite och nu starta den inte alls

Töm/byt tank så blir det nog mer liv i klenoden.

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Expert skrev:

Jag håller på att rengöra tanken nu men du tror alltså att det räcker

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Expert skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
Expert skrev:

Jag håller på att rengöra tanken nu men du tror alltså att det räcker

Det är ett stort steg i uteslutningsmetoden i alla fall, med tanke på "6 liter"/"stått sen 89".

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Ja men just set att set var 15 liter ny bensin men bilen försökte inte ens hoppa igång utan startgas eller direkt bensin i förgasaren

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Expert skrev:
Ja men just set att set var 15 liter ny bensin men bilen försökte inte ens hoppa igång utan startgas eller direkt bensin i förgasaren

Då är förmodligen felet nånstans mellan tanken och förgasaren. Hur mår bensinpumpen?
Ett primitivt sätt att göra rent tanken är att du helt enkelt tar ett par nävar med ex M6 muttrar och tömmer i tanken,skakar tanken länge och väl. Då slås smutsen lös.
Detta förutsätter att du skruvar dän tanken från fordonet big_smile

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
REG-SKYLTEN skrev:
Expert skrev:

Då är förmodligen felet nånstans mellan tanken och förgasaren. Hur mår bensinpumpen?
Ett primitivt sätt att göra rent tanken är att du helt enkelt tar ett par nävar med ex M6 muttrar och tömmer i tanken,skakar tanken länge och väl. Då slås smutsen lös.

Ja gjorde som jag har gjort med ett antal tankar hällde i några nävar grus och diesel så den är ren nu bilen gick dagen innan

1 004 Inlägg
21 mars 2014
Expert skrev:
REG-SKYLTEN skrev:
Expert skrev:

Ja gjorde som jag har gjort med ett antal tankar hällde i några nävar grus och diesel så den är ren nu bilen gick dagen innan

Ja du.. Tror både du och jag får sova på saken.. Om inte annat så kanske bränslepumpen känner sig lite trött, så det kanske är behövligt med en liten genomgång av densamma?

367 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Men ska man behöva så högt tryck i en förgasar motor den fyller ju bara flottör huset sen åker flottören upp och trycker på en ventil som stoppar soppa trycket sen trycker man på gasen då sprutas bensinen i förgasaren det ska den väl starta på tycker jag i alla fall om det inte är vatten eller väldigt gammal bensin men det är ju utblandat med ny bensin så ja vad skulle det kunna vara gammal bensin rost lite vatten skit kanske kan va tanken ändå

Sök