5058
Sök

Montera stereo i volvo s40

6 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Hej, jag har nu köpt en volvo s40 (2001). I bilen finns ingen installerad stereo och inga högtalare. Jag skulle vilja ändra på detta och installera både stereo och högtalare men jag är inte speciellt insatt så jag vet inte riktigt vad som behövs.
Jag undrar därför:
Vad behöver jag för att montera en stereo som fungerar (måste inte vara någon märkvärdig stereo)?
Sladdar? Högtalare, hur många, storlek? Stereo?

Räcker ett paket som detta:
http://www.brl.se/sv/artiklar/alpine-cd … are-4.html
?

DLS
1 147 Inlägg
23 mars 2014
Ta reda på vad det är för storlek original, sen är de lättare att ge råd.

Det paketet kommer säkert funka att lyssa på radio, vad är dina mål?

6 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Hittade storlekar på en annan tråd:
5,25 i hatthyllan,
4" instrumentpanel
5,25 i Dörrar.

Mitt mål är att bara kunna lyssna på musik (radio och aux, helst möjlighet till cd). Ljudet måste inte vara speciellt bra någon annanstans än i framsätena.

Måste jag ha en bas eller funkar högtalarna som finns i paketet ovan för att ge ett okej ljud?
Senast redigerat av nyborjaren (23 mars 2014)

Avstängd
598 Inlägg
28 mars 2014
nyborjaren skrev:
Hittade storlekar på en annan tråd:
5,25 i hatthyllan,
4" instrumentpanel
5,25 i Dörrar.

Mitt mål är att bara kunna lyssna på musik (radio och aux, helst möjlighet till cd). Ljudet måste inte vara speciellt bra någon annanstans än i framsätena.

Måste jag ha en bas eller funkar högtalarna som finns i paketet ovan för att ge ett okej ljud?

Scan-speak D3004/660000 passar rakt in i hålet på instrumentbrädan http://www.hifikit.se/hogtalarelement/h … ant?page=2 Det finns mindre varianter i samma serie, men vill du slippa en massa jobb tar du denna. Hifikit kan hjälpa till med filter och passande bas i samma serie. Dyrt? Ja, men diskanten är bättre än DLS och Focals K2 serie. Revelator basen är också bättre än SEAS och Focal K2 basar. Ett komplett framsystem för din bil under 10000 kr som hänger med många år ljudmässigt. Det finns många modeller som har plats med 4" i brädan, så du behöver inte oroa dig för priset när du köper bra kvalitet.

Sök