Vilka mått är det på gallret? Resten kan du nog räkna ut själv sen...
Saken är ju den att alla högtalargaller som sitter i hatthyllan i 740/760 är lika stora.. finns minst tre "galler"! Och lär ju inte suttit 6*9 i varje för då skulle de ju bara finnas en sort! Finns en spec hållare till 6*9orna!
Finns minst 3 "galler" som är lika stora? Hur tänker du nu? Det finns 5x7 tum högtalare också. Hyllan är så smal att x9 eller 6,5 tum inte får plats. Samma sak i 850.
Finns minst 3 "galler" som är lika stora? Hur tänker du nu? Det finns 5x7 tum högtalare också. Hyllan är så smal att x9 eller 6,5 tum inte får plats. Samma sak i 850.
Om jag får omformulera mej då.. en kompis hade högtalarlådor ht-nånting med 1 större och 1 mindre högtalare i.. sett högtalarlådor volvo original som är gjorda för 6*9or.. och sedan dessa som ligger jämns med hatthyllan istället för en låda.. =högtalaren står direkt på hatthyllans plåt.. och jag undrar vilken sorts högtalare som gömt sig där under.. inge jävla "mät å gissa"..
Säker på det? Då är det 5,25" som gäller, för det är det i alla 7xx.
Fyrkantiga hål som ska kapas ur för att få galler å lådor på plats.. får plats allt mellan smååå diskanter till 8" basar.. å hållarna till 6*9or.. är det 5'25" de eller? Vet du inte svara inte
Om du är så säker på att du vet, varför ställer du dumma frågor då? Tror du att det får dig att framstå som intelligent? Som sagt, mät galler och hål så får du kanske en aning om...nånting.
Om du är så säker på att du vet, varför ställer du dumma frågor då? Tror du att det får dig att framstå som intelligent? Som sagt, mät galler och hål så får du kanske en aning om...nånting.
Ska ladda upp bild på det när jag kommer hem så ska du få se va lätt dä ä att veta.. galler som är nersänkta i hatthyllan som är helt platta på undersidan.. vill veta vad som ska sitta i plåthatthyllan original, inte vad som får plats..
Ska ladda upp bild på det när jag kommer hem så ska du få se va lätt dä ä att veta.. galler som är nersänkta i hatthyllan som är helt platta på undersidan.. vill veta vad som ska sitta i plåthatthyllan original, inte vad som får plats..
men dom har väl inte gjort hålet större än vad som behövs ? om hålet är 6.5tum så går det ju inte skruva fast en 5.25 där för den lär ju plaska rakt i genom.
men jag väntar på bild innan jag skriver något mer
Fyndade 2 av dessa på skroten idag! Satt i hatthyllan på en 760 och jag är nyfiken på vad för högtalare som gömde sig under!
För ni som vet om andra ljudpaket som fanns att köpa till bilen till 200/700 kan ju även lista dessa!
Mvh Tim
Vet inte om det stämmer på just din bil då gallret inte stämmer överns. HT-182 är vad jag vet diskanter.
Tror det satt 5x9 i hatthyllan i vissa modeller. Vad jag hitta är namnet på det ht-237. Finns det skruv håll under gallret borde inte det inte vara svårt att mäta fram vad som suttit där innan.