Rekondfirma i Lund med omnejd, tips?

FordRSC Los geht's, Schumacher
28 mars 2014 · 1 510 Inlägg

Då Saaben är ful som stryk, så behöver den en rejäl omgång rubbing/rekond/vaxning...

Tänkte lämna in, visst dyrare, men orkar ej slita i 6-8 timmar, samt köpa massa produkter och
eventuellt göra lacken flammig.
Är "hyfsat lätt" att misslyckas med röd bil vad jag hört....

Så vad rekommenderar ni, en firma i Lund med omnejd hade varit kanon! Något under 2000kr...

Tänkte mig dessa: http://finelinebil.se/index.php/hem har någon varit där, nöjda?

Tackar!

/P

Senast redigerat av FordRSC (28 mars 2014)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
breesladd SKÅNING
29 mars 2014 · 1 215 Inlägg

dom ända jag känner till i lund är P&B bilvårdcenter ligger på gastelyckan, och dom har 25-30 års erfarenhet

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Under 2000: för att få liv i en Saab som är "ful som stryk" låter inte som en bra ekvation.
Kommer att krävas 1-2dagars jobb för att få ordning på den.

Vill bara informera dig så att du inte blir missnöjd o känner att du kastat pengarna i sjön efteråt.

FordRSC Los geht's, Schumacher
29 mars 2014 · 1 510 Inlägg

Tja, kanske inte så katastrofalt, men om man jämför hur den såg ut efter förra årets vaxning. smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

FordRSC skrev:
Tja, kanske inte så katastrofalt, men om man jämför hur den såg ut efter förra årets vaxning. smile

Är den oxiderad? (tappat färg)

Polisbilen
29 mars 2014 · 21 Inlägg

Har du några bilder på den? Jag har gjort en hel del röda bilar i mina dagar i mitt företag, www.figgesbilvard.se
jag brukar ta från 12-1500:- för en grundlig polering och vaxning ( kör med flex maskin)

silversnurran
29 mars 2014 · 773 Inlägg

tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Drunk A.Sörman
29 mars 2014 · 1 299 Inlägg

silversnurran skrev:
tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Drunk skrev:

silversnurran skrev:
tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

Finns inget skydd som håller 6 år.

12-18 månader ligger dom flesta på smile

Drunk A.Sörman
29 mars 2014 · 1 299 Inlägg

Jill skrev:

Drunk skrev:

silversnurran skrev:
tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

Finns inget skydd som håller 6 år.

12-18 månader ligger dom flesta på smile

Har självsvårt å få det å ha bra effekt redan efter 4 månader oftast. Blir kanske så om man tvättar tre eller mer gånger i veckan.

Men googlade lite å hittade några firmor som gav ett bra skydd upp till sex år haha med samma medel som jag själv kör smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Drunk skrev:

Jill skrev:

Drunk skrev:

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

Finns inget skydd som håller 6 år.

12-18 månader ligger dom flesta på smile

Har självsvårt å få det å ha bra effekt redan efter 4 månader oftast. Blir kanske så om man tvättar tre eller mer gånger i veckan.

Men googlade lite å hittade några firmor som gav ett bra skydd upp till sex år haha med samma medel som jag själv kör smile

Sånt är så tragiskt o se hur firmor lurar sina kunder...

Fyra månader låter dock väldigt kort, om du inte "misshandlar" din bil väldigt mycket wink

Drunk A.Sörman
29 mars 2014 · 1 299 Inlägg

Jill skrev:

Drunk skrev:

Jill skrev:

Finns inget skydd som håller 6 år.

12-18 månader ligger dom flesta på smile

Har självsvårt å få det å ha bra effekt redan efter 4 månader oftast. Blir kanske så om man tvättar tre eller mer gånger i veckan.

Men googlade lite å hittade några firmor som gav ett bra skydd upp till sex år haha med samma medel som jag själv kör smile

Sånt är så tragiskt o se hur firmor lurar sina kunder...

Fyra månader låter dock väldigt kort, om du inte "misshandlar" din bil väldigt mycket wink

Självklart ser jag fortfarande effekten av medlet men avrinning osv är inte lika bra om tidigare smile Tvcker det blev lite så sen jag skaffade svart bil å man tvättar den konstant. Du får gärna tipsa om va man ska ha för skydd! smile

silversnurran
29 mars 2014 · 773 Inlägg

Drunk skrev:

silversnurran skrev:
tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

6 år har själv paketet hemma så, gå in och titta själv

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Drunk skrev:

Jill skrev:

Drunk skrev:
Har självsvårt å få det å ha bra effekt redan efter 4 månader oftast. Blir kanske så om man tvättar tre eller mer gånger i veckan.

Men googlade lite å hittade några firmor som gav ett bra skydd upp till sex år haha med samma medel som jag själv kör smile

Sånt är så tragiskt o se hur firmor lurar sina kunder...

Fyra månader låter dock väldigt kort, om du inte "misshandlar" din bil väldigt mycket wink

Självklart ser jag fortfarande effekten av medlet men avrinning osv är inte lika bra om tidigare smile Tvcker det blev lite så sen jag skaffade svart bil å man tvättar den konstant. Du får gärna tipsa om va man ska ha för skydd! smile

Hade en svart bil en gång, aldrig mer wink
Jag gillar att få en hal o blank yta och använder därför Teflonskydd. Tex PPS (för företag) eller om man som privatperson vill handla, http://shop.bollnasbilvard.se/bbv-paint … t3-2x100ml eller, http://www.pingens.se/p/vax-polish-lack … hfu2fps3u1 är mina tips.

Drunk A.Sörman
29 mars 2014 · 1 299 Inlägg

silversnurran skrev:

Drunk skrev:

silversnurran skrev:
tips är diamondbrite i ystad sjukligt bra finnish och allt för 3000 kr och håller i 6 år utan något mellan putsning etc:)

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

6 år har själv paketet hemma så, gå in och titta själv

Ja jag har läst mycket om det. Vet även att man måste tvätta med deras vax schampo var fjärde vecka För att man ska få garanti på jobbet.

Då kan man enligt mig köra med vilket medel om helst å sen tvätta med vax schampo så har man samma resultat.

Seriösa handlare lämnar inte å långa garantier utan dom vet att effekten avtar å kunden kommer märka det.Man ska även inte behöva tvätta med deras schampo som bara dom säljer.



Tack jill har kört PPs å den var nog det bästa jag provat. Är ju bara priserna för en privat person som är kass! big_smile

Ska prova det andra som du länkade från Bollnäs brukar handla av dom å dom är alltid super snabba å bra å ha å göra med smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Drunk skrev:

silversnurran skrev:

Drunk skrev:

6 År?? du menar sex månader brukar vara standard på lackskydd smile

6 år har själv paketet hemma så, gå in och titta själv

Ja jag har läst mycket om det. Vet även att man måste tvätta med deras vax schampo var fjärde vecka För att man ska få garanti på jobbet.

Då kan man enligt mig köra med vilket medel om helst å sen tvätta med vax schampo så har man samma resultat.

Seriösa handlare lämnar inte å långa garantier utan dom vet att effekten avtar å kunden kommer märka det.Man ska även inte behöva tvätta med deras schampo som bara dom säljer.



Tack jill har kört PPs å den var nog det bästa jag provat. Är ju bara priserna för en privat person som är kass! big_smile

Ska prova det andra som du länkade från Bollnäs brukar handla av dom å dom är alltid super snabba å bra å ha å göra med smile

Bollnäs skydd är även lätt och okomplicerat att lägga, så där kan du snabbt o enkelt fylla på när det avtar vilket e skönt smile Lycka till!

FordRSC Los geht's, Schumacher
29 mars 2014 · 1 510 Inlägg

Jill skrev:

FordRSC skrev:
Tja, kanske inte så katastrofalt, men om man jämför hur den såg ut efter förra årets vaxning. smile

Är den oxiderad? (tappat färg)

Såhär ser den ut:

https://www1.garaget.org/archive/122/121417/201933/201933-3348652.jpg

https://www1.garaget.org/archive/122/121417/201933/201933-3348654.jpg

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2014 · 4 418 Inlägg

Det viktiga när du letar firma är att informera att du vill att dom ska ta bort oxiderna innan dom vaxar över den... många billiga fuskar och så är den blek igen efter 4-5månader...

Företagslänken i ditt första inlägg såg helt ok ut... använder sig av PPS lackskydd som är bra för just solida bilar som lätt oxiderar.

FordRSC Los geht's, Schumacher
29 mars 2014 · 1 510 Inlägg

Jill skrev:
Det viktiga när du letar firma är att informera att du vill att dom ska ta bort oxiderna innan dom vaxar över den... många billiga fuskar och så är den blek igen efter 4-5månader...

Företagslänken i ditt första inlägg såg helt ok ut... använder sig av PPS lackskydd som är bra för just solida bilar som lätt oxiderar.

Är just den anledningen till att jag vill lämna in! Vaxade förra året, och redan efter cirka 1 månad så syntes det att det började blekna. Så bort med oxid och på med vax. big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang