3195
Sök

Saab 9000 2,0t med 200 hk box och magnetventil

773 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
Som rubrik lyder hade detta funkat tills man har råd med chippning?
Har allt från en 2,3T som kan tänkas behövas, ingen vvs eller vad det kallas eller startspärr.
Behöver jag bytta något mer?

904 Inlägg
6 april 2014
170hk å 200hk ä samma motor bara olika box

AUTOTECH S60 power

773 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
170hk å 200hk ä samma motor bara olika box

Så med andra ord funkar det inte pga av olika volymer, aja vart ju tvungen att höra:)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 april 2014
Ja det fungerar, men inte helt optimalt, men absolut inget problem att köra 2.3programmet på en 2.0!

904 Inlägg
6 april 2014
Jag har jobbat på Saab verkstad å där sa dom att det funkar dock inte med aeron då det ä ett annan turbo

AUTOTECH S60 power

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 april 2014
Blyfot_Racing skrev:
Jag har jobbat på Saab verkstad å där sa dom att det funkar dock inte med aeron då det ä ett annan turbo

Klart det fungerar, men inte jätte bra om man gasar mycket då mjukvaran inte är gjord för den hårdvaran!

773 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
Med andra ord går det att köra med för att få lite mer skjut i maskineriet, tills steg + levereras?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 april 2014
silversnurran skrev:
Med andra ord går det att köra med för att få lite mer skjut i maskineriet, tills steg + levereras?

Snarare att det går att köra med hjälpligt men om du gasar på så kommer den nog snarare gå som kattskit. Trionic är ett jävligt bra och fantastiskt styrsystem men inte fan kan det väl mappa rätt på tre deciliter borttappad cylindervolym ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

773 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
silversnurran skrev:

Snarare att det går att köra med hjälpligt men om du gasar på så kommer den nog snarare gå som kattskit. Trionic är ett jävligt bra och fantastiskt styrsystem men inte fan kan det väl mappa rätt på tre deciliter borttappad cylindervolym ??

Detta är min stora fråga bör ju gå fett utav bara fan

4 670 Inlägg
6 april 2014
Ja körde 630cc spridare + e85 med steg 2 aero styrbox för bensin. Bara låta trionic köra lambdareglering o ja hade lambda 1 låglast o körde med 0,5 bar utan problem tills min e85 programvara kom.

http://www.youtube.com/watch?v=0Tn-BezMfgc&sns=em
Senast redigerat av Japs-Micke (6 april 2014)

773 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
Japs-Micke skrev:
Ja körde 630cc spridare + e85 med steg 2 aero styrbox för bensin. Bara låta trionic köra lambdareglering o ja hade lambda 1 låglast o körde med 0,5 bar utan problem tills min e85 programvara kom.

http://www.youtube.com/watch?v=0Tn-BezMfgc&sns=em

Saken är den att Da_bear ska fixa en hemmamapp men vill bara att den ska gå lite rappare, men får väl ge sig med titen. Men enbart montering av mgv gör väl i princip inget alls? den bara sitter där för syns skull

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 april 2014
MV kräver att boxen utnyttjar den annars sitter den där för o se cool ut. Så kör du med 200hk programmet tills ditt nya steg kommer smile

Sök