Skönare/litehögre motor ljud från bmw e90

F2211
8 april 2014 · 58 Inlägg

Tjena, har en bmw e90 325, men tycker att den låter lite tråkigt, man vill ju framhäva det fantastiska ljudet från bmws raka 6or!

Vad är det billigaste/enklaste sättet att få den att morra lite mera? Vill absolut inte ha nå epa/4tum japs ljud. Helst av allt skulle man ju vilja ha så den  började vråla vid kanske 5000varv, vad tror ni?

sweeken
8 april 2014 · 338 Inlägg

Ska det vara billigt är det nog bäst att byta ut en ljuddämpare mot "sportdämpare"

Annars finns ju några på
http://www.schmiedmann.se/3_serien/e90/ … sida13.htm

Som troligen ger ljudet eu är ute efter


Annars kanske ta bort nån ljuddämpare eller raka rör beroende på hur mycket du vill att den ska låta (fast det kanske räknas till epa ljud?)

dawwe ...has left the building...
8 april 2014 · 4 474 Inlägg

Inte billigast men "bäst": Eisenmann Race

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
F2211
8 april 2014 · 58 Inlägg

Vad händer om man slänger på något sånt här då? Ser ju typ likadan ut som org.
Billigt va de ju iaf!wink

http://www.stylingbutiken.se/rostfri-lj … las/2864-0

dawwe ...has left the building...
8 april 2014 · 4 474 Inlägg

Nej den ser inte alls ut som original. Däremot kan man säkert få dit den utan större bekymmer, antar jag. Hur den låter har jag ingen aning om däremot. Tänk på att det är dyrt att köpa billigt TVÅ gånger. Den här ser definitvit ut att vara modellspecifik, o den låter helrätt (Race ljudnivå!) men kostar "lite mer"...

Senast redigerat av dawwe (8 april 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Cupra_
8 april 2014 ·

Jag hade ett rostfritt system på min Z4 2,5 jag hade förut. Tror det var supersprint.. Det lät grymt skönt och som du önskar så var det dovt vid låga varv och mer vrål vid  höga varv.. Men det är inte gratis. Utblåsen var något större än orginal men inte enorma.
Ett öppnare luftintag/filter kan ju vara en billigare lösning men det ger ju inte alls samma ljud heller..

F2211
8 april 2014 · 58 Inlägg

nej den ser väl inte ut som original, men liknande iallafall.. ja ett sånt skulle ju vare perfa, men 8,5k tycker ja inte de är värt för att få ett skönt ljud..smile  Supersprint... ska kolla upp tack:)

Cupra_
8 april 2014 ·

En bakre dämpare från supersprint kostar ca 11.500, en komplett halvsats från kat och bak går lös på ca 13.700. I Sverige inkl. Moms.
Det är sjukt dyrt men riktigt nice. Simons system är ju avsevärt billigare men jag tycker att de har något sämre passform ibland..

dawwe ...has left the building...
8 april 2014 · 4 474 Inlägg

F2211: Supersprint ligger i samma prisklass som Eisenmann, kanske lite billigare...Den där 900 kronors-dämparen lär du få fixa ett "anslutningsrör" till då "ingångsröret" lär hamna "lite fel"....
Om du tvunget skall trixa så är mitt råd att plocka bort sista dämparen o ersätta den med "raka rör". Men gör det snyggt utan att kapa nåt i befintliga rör, så du kan återmontera original-dämparen utan bekymmer om/när du tröttnar/tröttnat

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
F2211
8 april 2014 · 58 Inlägg

tro nog också att det är bästa sättet.... Men vet du hur mycket den kommer att låta då? Man vill ju kunna köra långkörning utan huvudvärk osv

dawwe ...has left the building...
8 april 2014 · 4 474 Inlägg

Som det redan sagts, Supersprint är dyrare än Eisenmann, men när det gäller ljud, ja då är Eisenmann Race nr 1. Fast allra bäst ljud har Eisenmann "SuperSound", en nivå som inte tillverkas/levereras längre. Låter ännu lite mer o bättre än "Race", jag vet för jag har två identiska bilar, den ena med "Race" och andra med "SuperSound", SuperSound alla dagar i veckan:)

Senast redigerat av dawwe (8 april 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
F2211
8 april 2014 · 58 Inlägg

Jasså..amen de blir nog ingen värstingdäpare, de är ju en gammalbil;) på shelbyn är det riktigt gött ljud, men då kostade de runt 50k om jag inte minns fel, de heter "Hooker"

Frågan jag ställde innan menade jag om du visste hur högt den låter om man skippar sista dämparn, kommer de ba bröla som epa gabbarnas 740isar med 2,5" å japs eller?

dawwe ...has left the building...
8 april 2014 · 4 474 Inlägg

Låter en hel del verkar det som...

Senast redigerat av dawwe (8 april 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang