2288
Sök

Akut hjällp med megakick silversonic 1600 slutsteg

Team Erixzzon
54 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
hejsan det är så att mitt slutsteg har slutat att funka PROTEC lampan lyser. har kollat jorden och remoten. så jag undrar är det nån som vet vad det kan vara för fel? den sluta helt funka.

slutsteget är en: megakick silversonic 1600

Cadillac_The_King
8 april 2014
Kollat säkringen ? Ström? Mitt steg skrapade som attan i högtalarna det visade sig sen att steget var sönder

Team Erixzzon
54 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
Cadillac_The_King skrev:
Kollat säkringen ? Ström? Mitt steg skrapade som attan i högtalarna det visade sig sen att steget var sönder

Aa ström finns å alla säkringar är hela. När ja spelade så vart det bara tyst och lampan tändes. Har inte varit något skrapljud alls i högtalarna.

436 Inlägg
9 april 2014
mrblue89 skrev:
Cadillac_The_King skrev:

Aa ström finns å alla säkringar är hela. När ja spelade så vart det bara tyst och lampan tändes. Har inte varit något skrapljud alls i högtalarna.

Kan vara så illa att steget har gått så förberedd dig på det värsta....

men testa att koppla bort ström och remote helt från steget och låt ligga en stund (ge det iaf 10min så man vet att ALL ström gått ur steget) testa sedan att koppla in steget igen och se om det lirar.

om protect lampan fortfarande lyser så har troligen en/ett gäng trissor eller kondingar gått I steget tyvärr.

Avstängd
598 Inlägg
9 april 2014
Kondensatorbanken då?

2 035 Inlägg
9 april 2014
megakick??

Biljudsveteran sen 1984!

Sök