Föragelseväckande beteende under acc

Tgul_danne
11 maj 2007 · 4 Inlägg

Va nere på macken o tankade, körde därifrån och drog inte på mer än vanligt, bilen dumpade som den alltid gör mellan ettan och tvåans växel och sen va jag uppe i 50. då hoppar en polis ut o fråga vad jag håller på med. Han tyckte att det va förargelseväckande beteende och buller för att jag körde så! och hade han hört däckskrik skulle jag fått böter! kom iväg med en varning!
Enligt han får man inte acc upp till tilllåten hastighet hur fort man själv känner för!
Lite väl kinkig eller???

Han som ingen turbo har, han får köra utan bar! :)
ironhead volvoraggare
11 maj 2007 · 4 776 Inlägg

Tgul_danne skrev:
Va nere på macken o tankade, körde därifrån och drog inte på mer än vanligt, bilen dumpade som den alltid gör mellan ettan och tvåans växel och sen va jag uppe i 50. då hoppar en polis ut o fråga vad jag håller på med. Han tyckte att det va förargelseväckande beteende och buller för att jag körde så! och hade han hört däckskrik skulle jag fått böter! kom iväg med en varning!
Enligt han får man inte acc upp till tilllåten hastighet hur fort man själv känner för!
Lite väl kinkig eller???

håller fan e dig hadde en sån surgubbe till snut då hade ju jag sagt åt han att jag då kommer ligga i 20 kilometer i timmen och köra på mitten av vägbanan så man hindrar all trafik

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
herr lilltroll bullsmugglare
11 maj 2007 · 190 Inlägg

låter helt skumt... man får väl hoppas på att den polisen bara hade en dålig dag.

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
Ena Colaberoende
11 maj 2007 · 1 219 Inlägg

Hmm... När jag körde med körläraren så testade vi att just dra upp bilen till hastigheten ända upp till 90Km/h för att hänga med i tempot. Det var ju hans förslag också och jag bara maxade bilen.

Låter lite halvskumt faktiskt.

/Ena

beemern .......
11 maj 2007 · 2 655 Inlägg

Ena skrev:
Hmm... När jag körde med körläraren så testade vi att just dra upp bilen till hastigheten ända upp till 90Km/h för att hänga med i tempot. Det var ju hans förslag också och jag bara maxade bilen.

Låter lite halvskumt faktiskt.

/Ena

så sa min körskole lärare oxo, att man skulle gasa upp fort i den gällande hastigheten för att inte hindra övrig trafik...

TRYIT Teddan
11 maj 2007 · 2 495 Inlägg

jag åkte fast för nått sånt för några år sedan.
paragrafen/brottet kallades :onödig och störande körning med motordrivetfordon vid bostadsbebyggelse.

minns inte vad böterna var (är nog 6år sedan).
så visst fan går det att reta upp polisen utan att köra för fort..... dom använder även den paragrafen vid "strögning", när dom tröttnar på folk.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Wanegardh Asgammal medlem.
11 maj 2007 · 2 246 Inlägg

tror att det gällde dumpventilen men han hade ingen aning vad en dump var för nåt och var han skulle kolla efter den..så därför klagade han bara på dig kusinjävel

Senast redigerat av maximus (11 maj 2007)

Ertiyed
11 maj 2007 · 349 Inlägg

beemern skrev:

Ena skrev:
Hmm... När jag körde med körläraren så testade vi att just dra upp bilen till hastigheten ända upp till 90Km/h för att hänga med i tempot. Det var ju hans förslag också och jag bara maxade bilen.

Låter lite halvskumt faktiskt.

/Ena

så sa min körskole lärare oxo, att man skulle gasa upp fort i den gällande hastigheten för att inte hindra övrig trafik...

Exakt va jag ocksa har lart mig.

Honken_ Klyphuggare
11 maj 2007 · 328 Inlägg

Ja man ska ju kräma ur bilen för att komma in i trafikrytmen. Jag fick göra en extra testuppkörning bara för att jag fega på gasen men gången efter så varva jag som jag inte skulle gjort med min egna bil då vart körskolesnubben nöjd.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
carnageman Rallyförare
12 maj 2007 · 1 075 Inlägg

Kan lätt förklaras med att en del poliser lider av svåra auktoritetsproblem och ibland hittar på egna lagtolkningar för att visa vem som bestämmer. Har varit med om det vid ett antal tillfällen, bara stå på sig tills dom ger upp, annars har man slickat röv...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Vogge
13 maj 2007 · 494 Inlägg

min koppia vart kuggad på uppkörningen för att han inte acc sönder uppkörningsbilen när han körde ut från en mindre väg till en sönder.
de där är nog en sådan sak jag skulle kunna tänka mig gå till domstol med om jag skulle få böter.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Izual
13 maj 2007 · 4 571 Inlägg

beemern skrev:

Ena skrev:
Hmm... När jag körde med körläraren så testade vi att just dra upp bilen till hastigheten ända upp till 90Km/h för att hänga med i tempot. Det var ju hans förslag också och jag bara maxade bilen.

Låter lite halvskumt faktiskt.

/Ena

så sa min körskole lärare oxo, att man skulle gasa upp fort i den gällande hastigheten för att inte hindra övrig trafik...

Same here, och jag misstänker att de flesta andra har hört samma sak.

Poliser böjer ju och vrider otydliga lagar till deras tycke alldeles för ofta tyvärr.

moose46019 study
13 maj 2007 · 772 Inlägg

hehe kompisarna åkte ju fast för skjusning på moppe och samtidigt som det hände kom det en gamal gubbe på en moppe utan hjälm gick in på systemet kom ut och drack lite och körd vidare vad gjorde polisen jo ingenting för det är ungdomarna som man ska sätta dit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang