Gpdenstores V70n D5 långtidsprojekt

Ett rullande långtidsprojekt som kommer fixas med när ekonomi finnes för att sätta en personlig touch på bilen. Inga större modifieringar utan lite småsaker som ska fixas för att få den lite personligare.
  • 32 Följare
  • 31 387 Visningar
  • Projektet avslutat 20 mars 2015
Gpdenstore
18 juni 2013 · 53 Inlägg

troed92 skrev:
Nu har jag kollat igenom projektet och det är ett projekt i min smak! det är väldigt inspirerande och du gör dom sakerna på din v70 som jag har tänkt göra på min men inte haft tid och ork än tongue
Tummen upp för dig och ditt projekt!

Mvh Rickard

Tackar! Kul att höra och alltid kul att inspirera andra smile det är bara att sätta igång, behövs inte göras mycket för att det ska bli skillnad smile

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
18 juni 2013 · 53 Inlägg

Ja goddag mina vänner och ovänner, som vanligt går det mycket sakta framåt men nu har en ny grill trillat hem så den åkte på illa kvickt. Men jag skulle limma fast ett emblem på den och när jag lagt på lim och fått dit emblemet så lossnade färgen.. Och jag vansinnig fram med sandpapper, slipade ner grillen och for in till biltema och köpte en burk mattsvart färg. Är faktiskt förvånansvärt nöjd över resultatet så var nästan bra att det blev så wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-0883ae3d1e6000ebee5528de40bb2910.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-a4081ff55239cc0a8c59882958cb69ef.jpg

Blev grymt nöjd och kändes som ett rijält lyft på bilen smile

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
20 augusti 2013 · 53 Inlägg

Hallå där! Kändes som det var dags att skriva nåt på vad som hänt. Och det är ju som vanligt inte mycket. Men! Nu är all tröskelplast bortplockad och inlämnad på lack, även stänkskydd runt om är inlämnade. Sen kom tomten med en tidig julklapp som innehöll en R front och även den är änlämnad. Jag hoppas att jag får tillbaka grejerna till början på nästa vecka så då kommer det lite bilder på resultatet smile

Om det är någon som har en r grill tillsalu så hör gärna av er smile

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
25 augusti 2013 · 53 Inlägg

Tjena! Det som ska lackeras dröjer nog en vecka till tyvärr då lackeraren hade fullt upp sad men nu är i alla fall coilovers beställda smile så nu så ska den förhoppningsvis lägre smile har jag tur så kommer de till slutet på veckan så då blir det att skruva i helgen wink så håll tillgodo, om det nu är någon som läser detta projekt?


Mvh gpdenstore

Senast redigerat av Gpdenstore (25 augusti 2013)

Volvo V70 (2010)
J_Jespersen Båtmek
25 augusti 2013 · 720 Inlägg

Gpdenstore skrev:
Tjena! Det som ska lackeras dröjer nog en vecka till tyvärr då lackeraren hade fullt upp sad men nu är i alla fall coilovers beställda smile så nu så ska den förhoppningsvis lägre smile har jag tur så kommer de till slutet på veckan så då blir det att skruva i helgen wink så håll tillgodo, om det nu är någon som läser detta projekt?


Mvh gpdenstore

Följer utan att säga så mycket wink Härligt att det händer grejer, även om det ibland tar längre tid än man planerat, och ska bli kul och se när det blivit lackat smile

Gpdenstore
27 augusti 2013 · 53 Inlägg

J_Jespersen skrev:

Gpdenstore skrev:
Tjena! Det som ska lackeras dröjer nog en vecka till tyvärr då lackeraren hade fullt upp sad men nu är i alla fall coilovers beställda smile så nu så ska den förhoppningsvis lägre smile har jag tur så kommer de till slutet på veckan så då blir det att skruva i helgen wink så håll tillgodo, om det nu är någon som läser detta projekt?


Mvh gpdenstore

Följer utan att säga så mycket wink Härligt att det händer grejer, även om det ibland tar längre tid än man planerat, och ska bli kul och se när det blivit lackat smile

Kul att se att någon följer tråden smile jo det har blivit lite kärvt med jobb så man får lägga undan så mycket slantar msn kan för att få lite ordning på bilen..

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
9 september 2013 · 53 Inlägg

Hallå allesammans! Jag behöver lite smakråd av er. Jag går i planer på att köra två färger på bilen, men vet inte hur jag ska göra. Antingen blir det att lacka dimljuskåpor och rails och kanske nåt mer i vitt och köra på ett vitt och svart tema, eller blir det att lacka det i silver eftersom jag har kråmade handtag och spegelkåpor.. Jag har beslutsångerst så känner att jag behöver hjälp av panelen smile vad tror ni? Vad blir bäst?

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
11 november 2013 · 53 Inlägg

Hallåj! Grymt dålig update av mig nu det senaste! Och tyvärr kommer det bli så ett tag framöver. Nu är bilen inställd för vinterförvaring och det garaget jag fick tag i var tyvärr alldeles för litet för att kunna skruva i det. Men nu har jag en hel vinter på mig att få allt färdigt till bilen till våren så får bli en riktigt stor update när våren kommer istället.

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
23 november 2013 · 53 Inlägg

Trots det lilla garaget jag fick tag i så var jag tvungen att göra nåt vid bilen. Fronten och lyktorna borta så nu ska lyktorna slipas och lampor till halvljus och helljus bytas. Lite smidigare när de inte sitter på.. Sen är även fronten tillsalu då jag väntar på min R-front som fortfarande inte är lackad med är någon sugen så hör av er...


https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-71047020d6e7b2bbbef34848be20fae0.jpg

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
14 februari 2014 · 53 Inlägg

Varit mycket dålig aktivitet från mitt håll ett tag nu tyvärr. Har dock haft fullt upp med nytt jobb. Men nu har jag i alla fall flyttat bilen till ett större garage och kan va där och hålla på lite. Så idag har det blivit att montera coils fram och nya fjädrar och dämpare bak. Tycker att jag fick ner den riktigt bra fram men bak blev jag riktigt besviken så får bli att kapa fjädrarna ett varv smile tog ett par bilder efter dock är det ganska svårt att få en bra bild inne i garaget. Hoppas det syns nåt i alla fall wink och det är taget med mobilkamera så det är inte bästa kvalitén :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-49187334d61754066a35c66b94ee4577.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-ea3891dee52abae030f3a2c0e5155375.jpg[/url]}


Har även vatt och pratat med lackeraren och jag hoppas jag får mina grejer till nästa vecka.
Ny motorhuv är införskaffad och även summumlister bak. Så det kommer bli lite till som ska lackas.

Får även passa på att tacks min goda vän tonysvensson här på garaget för all hjälp smile

Volvo V70 (2010)
Gpdenstore
6 april 2014 · 53 Inlägg

Ja nu har suget börjat komma tillbaka och jag har äntligen börjat få tillbaka lite grejer som vatt på lack, nu är den nerlackad och klar så långt i alla fall så nu väntar jag bara på fronten. Kommer bli klar till veckan sa lackeraren.

Bjuder på en taskig bild tagen med mobilen men det kanske syns lite :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-3b52ff35884fe3d70413a0cbf1514c22.jpg}

Även övre motorfästet fick lite färg, ser dock mycket trevligare ut smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181381/181381-0b8424fec3487dcb9812345ccf1c61d4.jpg}


Har också slipat lyktorna och bytt xenonlampor på bilen dock tog jag inga bilder, blev inte heller det bästa resultatet men bra mycket bättre än hur de såg ut innan jag började smile

Volvo V70 (2010)
Robbansaab
5 maj 2014 · 20 Inlägg

prem lagd!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang