Volvo S40 T4 -99 "Rydell Edition" (BTCC-Replika Projekt!)

Tanken med detta projekt är att göra en replika av den Volvo S40 som Rickard Rydell körde i BTCC på 90-talet. Den ska köras på bana när Turbo Performance Club har träffar samt ställas ut på någon enstaka bilutsällning som Vallåkra. Effekten i motorn kommer att ökas till något runt 300hk, och väghållningen ska även förbättras. Som det ser ut nu så blir det ingen bur och rensad inredning. Både Rickard Rydell och Tomas "Gullabo" Jansson har åkt i bilen runt Mantorp Park!
  • 98 Följare
  • 120 218 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 maj 2014
johannisson
22 maj 2014 · 534 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

johannisson skrev:
Kikat igenom hela tråden smile Vart väldigt sugen på ett replikabygge nu. Ringde morsan o tjatade lite o vipps så fick jag deras 855 GLT. Haha. Ska göra den lika som "omega" bilen sen..  När/om jag blir klar så måste vi ha en dejt o fota lite smile Tjejens lillebror är polare med Max Rydell så de går säkert ordna ett möte med hans far också i Vaxholm. Mvh

Jaha okej vad trevligt! Ja dem är sjukt snygga och det hade varit fräckt, du skulle gjort det på en T5a bara så där är lite motor till utseendet också wink

ska köra Glt cup sen är det tänkt smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
22 maj 2014 · 1 032 Inlägg

johannisson skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

johannisson skrev:
Kikat igenom hela tråden smile Vart väldigt sugen på ett replikabygge nu. Ringde morsan o tjatade lite o vipps så fick jag deras 855 GLT. Haha. Ska göra den lika som "omega" bilen sen..  När/om jag blir klar så måste vi ha en dejt o fota lite smile Tjejens lillebror är polare med Max Rydell så de går säkert ordna ett möte med hans far också i Vaxholm. Mvh

Jaha okej vad trevligt! Ja dem är sjukt snygga och det hade varit fräckt, du skulle gjort det på en T5a bara så där är lite motor till utseendet också wink

ska köra Glt cup sen är det tänkt smile

Jaha okej nice! smile

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang