hej jag har lite problem med min vässade 360maskin, fördelaren som troligen är en modifierad orginal med brytarlös accel 3000+ racetändning med ställbar shiftlight och varvstopp.
jag har monterat timingtape på svängdämparen, värdena blev 10grader på tomgång, 36 fullt ute, detta utan vaccum. problemet är att från 900 till 1700 varv slår den ut fullt... ska den inte slå ut fullt vid ca 5000varv?
varvstoppen ska jag ställa ner då den ligger på 7800varv... motorn är ju en gatmotor för gles cruising och husvagnsdragning... när jag körde bilen på rullande landsväg var den orkeslös under 3000varv och vrid på 420nm på hjulen verkar för lite... 265 hk vid 5000 och 220hk på 6000 är nog förgasarens fel...
men vridet borde komma tidigare med lägre tändning. denna fördelade är troligen micklad med i finland...
ska jag släng skiten och köpa ny? på summit racing finns lite olika modeller att välja på till bra pris, någon som vet vad som funkar ihop med min motor?
Senast redigerat av moparfarmer (25 maj 2014)
Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!