3028
Sök

Shiftlight

5 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#1
Hej !

Jag tänkte bara höra om det är någon som vet hur man kopplar in en shiftlight på en golf 4 ?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
15 juli 2013
#2
Vad ska du ha den till? Kopplade in på min driftingbil. Bara irriterande. lyser ju konstant

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Forummoderator
26 454 Inlägg
15 juli 2013
#3
Det brukar följa med "monteringsanvisningar".

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#4
jag ska bara ha den till som en typ att den säger till när jag ska växla när man kör så man får bra växling


Forummoderator
26 454 Inlägg
15 juli 2013
#5
GTIrobban skrev:
jag ska bara ha den till som en typ att den säger till när jag ska växla när man kör så man får bra växling

Min 240 från 83 har varvräknare original, som gör samma jobb.
Har inte din Golf en sådan?

Edit:

Och för övrigt så sa en oerhört snabb sökning på forumet att det fanns ett antal trådar om ämnet shiftlight..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262055
Senast redigerat av Mack (15 juli 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#6
jojo jag har orginal varvräkanare men då tror jag måste dela hela mätarhuset och mäta mig fram vilken tråd som är sälva mätartråden/kablen


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
15 juli 2013
#7
Borde kopplas till en tändspole gissar jag på. Be firman du tänkt köpa den av maila instalations anvisning. Gör inte firman det så byt leverantör

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

5 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#8
men jag har ju fyra tändspolar måste man inte koppla in på varje då eller det räker med en då


KHRacing
15 juli 2013
#9
Funkar det med att anända minusen från en spole på en Type R så borde det funka på din golf.
tänk dock på att moderna bilar har mkt elektronik... så har du otur så kanske du bränner någe annat ?

5 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#10
ok jag tackar så mycket för all hjälp och information jag fått ! big_smile


Försöker iaf
1 998 Inlägg
25 juni 2014
#11
Mack skrev:
GTIrobban skrev:
jag ska bara ha den till som en typ att den säger till när jag ska växla när man kör så man får bra växling

Min 240 från 83 har varvräknare original, som gör samma jobb.
Har inte din Golf en sådan?

Edit:

Och för övrigt så sa en oerhört snabb sökning på forumet att det fanns ett antal trådar om ämnet shiftlight..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262055

Nu tänkte jag montera en shiftlight i min 240.

Varvräknaren funkar faktiskt väldigt dåligt efter 6500rpm. Varvar mellan 7500 och 8000.

När det busas och leks så behöver den ju inte va på men vid race kan det va skönt att ha en då man absolut inte kollar på instrumentpanelen när man drar fullt tongue

Men till frågan då. Har Nira I3+ och har en pwm out som vid 100% ska ge 5 volt. Bygga en vettig med detta eller är en billig kinasak tillförlitlig?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

548 Inlägg
1 juli 2014
#12
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262055
här är tråd jag skapade ang detta.. väldigt simpelt att koppla in, på denna varianten klippte du av 2 av 3 kablar på så vis berättade du för den hur många cylindrar du har sen är de bara jorda den å en kabel på spolen. väldigt simpelt.. Hoppas detta kan vara till hjälp.. ( jag kopplade min till strömbrytare vilket var bra.. ytterst jobbigt å ha hela tiden.. dock vart de kul å ha på grusvägar o i snön )

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706


Sök