4476
Sök

Garage-trubbel

Biltokig flicka
126 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Så här ligger det till, jag har sen i oktober hyrt ett halvt garage, plats för tre bilar, sen har jag hyrt ut de två platserna som blev över.  den ena platsen hyrs av en kompis till min pappa och han är den perfekta "gästen".
nu till mitt problem, den sista platsen hyrs eller hyrdes av en bekant som fick tillträde i december, första månaden fick jag hyran först när jag hade påminnt honom, likadant månaden efter.
sen blev det tyst, fick inte tag på honom, det har nu blivit i mitten på mars och ingen hyra för februari har kommit, åker då till garaget och ser att han har kört ut sin bil, jag vet inte när!

fick sen tag på honom via sms och säger att jag måste ha februarihyran och om han inte ska ha sin plats måste han säga till och ge tillbaka nycklen.

får till svar att han har flyttat till norge och han har bilen där, nycklen också.

sen hör man inte mer av honom, till jag ser honom på en parkering till den affären jag ska till, han försvinner snabbt, och sen undviker han mig flera gånger inne i affären.   

vad ska jag göra, har ju inte fått nån nyckel, så jag har inte kunnat hyra ut till nån annan, bara en tom plats som jag har fått betala för sen februari...
har sagt att februarihyran ska jag bara ha!  men nu när han bara skiter i allt blir jag så sur så jag har lust att kräva han på dom hyror det har stått tomt...

vad tycker ni jag ska göra?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 maj 2007
finns det papper på att han ska betala eller är det bara muntligt avtal ?
finns det papper på det är det bara ringa kronofogden
finns det inga papper  finns det inte mycket man kan göra än att ta med sig några st och säga att han ska betala och ge tebax nycklen

Biltokig flicka
126 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
finns inga papper! trodde jag kände honom och att han var shysst

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
zaraz skrev:

man ska inte lita på folk även om man känner dom väl det har jag fått erfara asså men ta med dig några stycken och kräv tebax nyckeln och även  pengar för hyran annars så går du lös på hans bil hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 maj 2007
zaraz skrev:

ok är ju lite svårare då morsan råkade ut för en liknande situation fast med hundar hmm
men gör som vi
vi samlade ihop några st och åkte hem till den personen och krävde tillbaka (saken) ditt fall nyckel och pengar
annrs hotade vi med stämning
och jag hotade ju självklar med knäck käcke med mitt humör ibland tongue
men som sagt va några st och skräm han och ger han inte tillbaka sakerna är det ju bara att göra det rätta
alternativet är ju annars att byta lås hmm

44 Inlägg
16 maj 2007
Finns vell itne ås mycket att göra.. men se te och få tillbak nycken..

i 300Km/h hör ingen dig skirka!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 maj 2007
skickade pm till dig. sen i norge tjänar man ju bra så han borde ha råd att betala

FreddeK
17 maj 2007
bara jag som kan stava till nyckeln? jaja tycker du ska kräva tillbaka den iallafall...pengarna blir svårare då det inte finns ett skrivet kontrakt!

Kettunen
17 maj 2007
Pengarna lär du nog inte få. Men du kan ju Polis anmäla honom för att han inte ger nyckeln till dig.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2007
Kettunen skrev:
Pengarna lär du nog inte få. Men du kan ju Polis anmäla honom för att han inte ger nyckeln till dig.

det är de som är problemet hon finns inga papper på det han kan säga jag har ingen nyckel
och då är det ord mot ord inga bevis
har lärt mig att alltid ha papper på saker jag lånar/hyr ut skriver särskilda kontrakt blev blås på en moppe för 12k då jag lånade ut garaget några timmar sen va den väck
var ju ord mot ord med polis anmälan så det blev inget av det och så var den ju inte försäkrad heller hmm

men samla ihop några st och ge han vad han tål om han inte lämmnar tillbaka det som är ditt

Sök