3857
Sök

Första Bilköpet 80 000

4 Inlägg
12 juli 2014
Trådstartare
Tjo!! Har i dagsläget en Opel Vectra 96a som tammefan jämt är trasig oavsett hur försiktigt jag kör osv.. Så jag tänkte att jag skall ta ett lån å köpa en ny bil.. Har en budget på 80 000kr
Mina krav är inte så stora.. Behöver inte åka fort osv..
Skall användas i vardagen.. Den skall väl palla att ta sig fram på normala fisketurer efter grusvägar ..
Så en bil som är billig å äga å inte så jävla benägen att gå sönder vid normalt bruk..
Bilarna jag är inne på just nu är KIA ceed, Toyota Auris och Hyundai i30... Och de är just nu fördel Toyota enbart pga att man alltid sagt att Toyota bara går å går å går..eller en Hyundai i30 är ja jävligt sugen p åa..
Tacksam som fan för hjälp/svar

6 692 Inlägg
12 juli 2014
Ford Focus 06-12 ?

De/Dem

4 Inlägg
13 juli 2014
Trådstartare
är Ford Focus bra bilar? tanken slog mig idag oxå då jag var på en stor parkering och 20% av alla bilar var fan Ford Focus!!!

6 692 Inlägg
13 juli 2014
Finns alltid måndags exemplar utav alla bilar, men rent generellt är de OK bilar. Knappast några problem med kamkedjor eller växellådor.

Om du kollar på de tidigare innan faceliften 2008 så är det ett storplus om ABS enheten är bytt.
Kolla på knappen till bagageluckan fungerar, knappen kostar ca 3-400kr annars.

Provkör, känn och kläm.
1.6 VVT har kamrem med 16 tusen mila intervall/8år och 1.8 Flexifuel har kamkedja.

1.6an är något billigare i drift men fuskas det med oljebytena finns det risk att VVT enheten (Variabelt insug) går sönder, rasslar det vid start mer än 3 sekunder är den sliten.

De/Dem

4 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Har hittat en Ford Focus Flexifuel 1,8 Halvkombi 2008 som har gårr 9200 mil... för 69 000:-
Infon som finns om den är:
Bensin/etanol, ABS bromsar, AC, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Komplett ifylld servicebok, Mobiltelefon inbyggd, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Stereo, Stolvärme fram, Svensksåld, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare

Skulle de vara ett bra köp om den är fräsh?

6 692 Inlägg
15 juli 2014
Är nog inga problem. smile

Edit: Kolla så serviceboken är även ifylld för kaross & lack så har du rostskydds garanti också.
Senast redigerat av Malheus (15 juli 2014)

De/Dem

Sök