940 ltt -97 Holset hx35w bygge

fridasbabe
20 juli 2014 · 104 Inlägg

Tjena tjena, har lite funderingar kring mitt bygge som gått alldeles för långt egentligen roll

Är egentligen ett recept på oräknade hästar, alltså vad kommer dessa delar ge mig...

Har en Holset HX35W som jag håller på att fixa grenrör till. När jag äntligen fått på rackarn så återstår massor utav funderingar kring bygget.

Först och främst ska jag säga att jag tänker köra på 0.8 bar för att inte ta sönder nått (tråkigt sad )

Det jag har gjort är att satt ditt 3" rör som ska sitta in i turbon, har 3" hela vägen och kommer har det nu med. (Även 3" lmm och filter) Vikingachip ECOMAX är installerat och vikingatänding så fort jag hittat en guldbox!

Sen funderar jag spridare för att inte spika, är Bosch 968 gröna något o satsa på? Vilka hästar klarar dem av 300, 400, 500?? Finns det bättre alternativ? Vad bör jag tänka på? Motstånd? Jag ska tanka 98 och vill inte etanol konvertera.

Och eftersom jag byter spridare bör jag tänka på bränslepump och bsr? Vill ju ha 3.8bar som man ska ha med 968 spridare....?

Är Bosch 044 något att rekommendera? Kan jag använda biltemas bsr?
Ska jag ha större intercooler, vad rekommenderas?
A kam hittade jag billigt med fördelarspår...

Koppling höll inte ens för original turbon så då blir det Sinter Lamell 4-puck eller blir det Sinter Lamell 6-puck?
Bör jag köpa Tryckplatta till detta? Men hur håller då m90 lådan? Ska jag då köra bmw låda? Är det billigare?

Drivlina hur kan jag förstärka den? Mitt diff är dåligt, har kollat runt lite, lockerdiff är det ända rätta för mig, men hur håller allt annat?

Sen är ju väghållningen en annan sak, men om ni fattar så ska jag ha bra prestanda och det ska hålla för mycket lek, sen kan man ju alltid bygga om motorn, men där är jag absolut inte ännu, inte med denna bil...

Kör farmors racing bil...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang