Fartkamera fråga!

tommype
4 juli 2014 · 3 Inlägg

Hej, jag har en fråga angående fartkamera nu var det såhär att igår så körde min lillebror förbi en fartkamera i motsatt körriktning och den tog kort och han körde alltså inte om någon bil han körde bara över i det andra körfältet är det stor risk att han blev tagen på kort och det blev tydligt?

har någon av er blivit tagen när ni gjort så?
har någon av er bild på hur bilen blev när ni gjort så?

har en väldigt rädd lillebror som bara haft körkort i två månader så är väldigt tacksam för seriösa svar!

tack  i förhand!

Kollan
4 juli 2014 · 618 Inlägg

Togs kortet bak ifrån på bilen alltså? Isåfall åker han inte dit.

tommype
5 juli 2014 · 3 Inlägg

nej fram ifrån?

martinn
5 juli 2014 · 2 624 Inlägg

Stog den på andra sidan vägbanan? Isåfall är han nog lugn. Hade vart en annan sak om kameran hade setat precis framför bilen och tagit, då hade han nog åkt dit smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
tommype
5 juli 2014 · 3 Inlägg

nej martin kameran stog på hans sida men hans körde över på andra sidan av vägen och då tog det kort

martinn
5 juli 2014 · 2 624 Inlägg

tommype skrev:
nej martin kameran stog på hans sida men hans körde över på andra sidan av vägen och då tog det kort

Men va?

förstår inte alls va du menar nu!

Menar du att han körde i ena riktningen och att det INTE stog nån kamera åt det hållet, utan att en kamera åt andra hållet tog kortet?


alltså han åkte -->

och kameran stog riktad <--

eller?

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
pulchi
5 juli 2014 · 640 Inlägg

Han menar att personen i fråga körde över i fel körfält när det blev möte med en fartkamera.

Henrik-N
5 juli 2014 · 450 Inlägg

på bild kommer de med största sannolikhet med på, bara och invänta böter!

Majk_ Öhh
11 augusti 2014 · 272 Inlägg

Varför körde han över på fel sida? Trodde han att han skulle klara sig?

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
baltis
18 augusti 2014 · 1 948 Inlägg

Majk_ skrev:
Varför körde han över på fel sida? Trodde han att han skulle klara sig?

Japp, har hört det från många... Inte att det funkar, utan att dom har hört från en som hört från en osv. att det funkar... självklart gör det inte det...

Lite ot men jag fattar inte vad problemet är med att bara fälla ner solskyddet eller hålla upp en hand framför ansiktet precis innan man passerar kameran.

Och till TS: hoppas din lillebrors lapp ryker, 2 månader gammalt körkort och kör omkring förfort på fel sida vägen... jag e livrädd när jag åker lagligt på rätt sida vägen med folk som haft körkort allafall 5 ggr längre än din bror big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang