Volvo Kombi Går i Graven Info

Team-Adolfsson Gödseldräng
17 maj 2007 · 4 529 Inlägg

någon som vet vad detta menas med läste det på en första sida i en motor tidning någon som vet vilka modeller det gäller ?

wappling
17 maj 2007 · 28 Inlägg

Nu går Volvo V70 i graven efter sju år

I sju år har den varit Sveriges mest sålda bil. En älskad folkhemskombi i Landet Kombi. Nu går den i graven för att göra plats för en helt ny generation.Vi lyfter på hatten, minns sju goda år och säger farväl, Volvo V70

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 44,00.html

Runn WS7 Avstängd
17 maj 2007 · 1 031 Inlägg

Där ser man...

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 maj 2007 · 4 529 Inlägg

det var nästan den modellen jag trodde men helt säker kan man ju aldrig vara tongue
gillar inte volvo men den modellen har varit värst syrran har en sådan och bytte lager och bussningar på den var ett jävla slit göra rent ut sagt tongue

Kettunen
17 maj 2007 ·

Mossan aldrig haft problem med sin v70, Men hon har gamla v70n. Vet ej om dom snackar om den nya eller gamla så.

decib3L Körv
17 maj 2007 · 3 535 Inlägg

Dom menar att den senaste modellen som funnits i sju år ska gå i graven och ge plats för en ny generation smile

Truckdriving Man
Tengu1969
17 maj 2007 · 1 396 Inlägg

Vadå synd? Bara att köpa en begagnad om man gillar den äldre modellen mer.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
FreddeK
17 maj 2007 ·

bra!

Brink88 President över Brinkland
20 maj 2007 · 465 Inlägg

nu har man även läst att volvo ska sluta tillverka R modellerna:(

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
FireTraXX DFFL
20 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Jag hade känt mig misslyckad om jag var den som beställde den sista V70:n.
Hellre vänta ett halvår och köpa den nya generationen då.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ludde__mannen draminbil.nu
20 maj 2007 · 1 382 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag hade känt mig misslyckad om jag var den som beställde den sista V70:n.
Hellre vänta ett halvår och köpa den nya generationen då.

Varfur? Det lär gå att köpa gamla v70:n ny ytterligare ett tag trots att de nya börjar levereras.. (vet inte exakt när de nya kommer eller när de gamla slutar)

Pris är ju ett ganska bra argument för att köpa en modell med några år på nacken istället för att köpa en helt ny med diverse barnsjukdommar ;P

Gatzone
20 maj 2007 · 289 Inlägg

Sista V70:n görs under modellåret 2008 under namnet Classic, den infon fick jag utav volvo återförsäljaren när jag diskuterade om hur det skulle bli med nya R modellerna, men dom visste han inget om då.

THEBADGUY Gorgilus addictus
20 maj 2007 · 4 737 Inlägg

Freddeponken skrev:
bra!

Motivera tack? roll

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
FireTraXX DFFL
20 maj 2007 · 9 020 Inlägg

ludde__mannen skrev:

FireTraXX skrev:
Jag hade känt mig misslyckad om jag var den som beställde den sista V70:n.
Hellre vänta ett halvår och köpa den nya generationen då.

Varfur? Det lär gå att köpa gamla v70:n ny ytterligare ett tag trots att de nya börjar levereras.. (vet inte exakt när de nya kommer eller när de gamla slutar)

Pris är ju ett ganska bra argument för att köpa en modell med några år på nacken istället för att köpa en helt ny med diverse barnsjukdommar ;P

Aftonbladet.se skrev:
När den sista bilen av den nuvarande modellen av V70 rullade av bandet i Torslanda utanför Göteborg var Aftonbladet också på plats och fick köra den sista färden ut ut fabriken.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang