1696
Sök

Ta bort katalysatorn på 855T5

80 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Hej!
Fungerar det att ta bort katalysatorn på 855 T5 eller fungerar inte lamba sonderna då?

/ClaytoN

Fartdåre
217 Inlägg
20 maj 2007
Jag kör utan och det går fint, men ska sätta dit en racekat för att klara sbp och för att jag bryr mig om miljön smile Vet dock inte om det är olika på andra modeller av 850

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

1 813 Inlägg
20 maj 2007
varför ta bort katten överhuvudtaget?? e det rör du e uteefter finns det att köpa 3" katt.. så jävla jobbigt å ska byta varje år man ska bes om du tar bort den helt...
vart sitter din lambdason på katten lr bakom ?! min sitter en framför och en bakom tror inte det funkar å ta bort katten då;) köp en riktigt katt säger jag bara...   www.jt-tuning.se köp ett hel kitt där ist;) kostar lite men det e det fan värt köpte mitt där helkitt med katt å från turbon för 7600:- och jag e nöjd iaf=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Skaune
20 maj 2007
Men sitter inte lambda givaren på katten på dom?

80 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Axor skrev:
Men sitter inte lambda givaren på katten på dom?

sitter 2 lamba sonder på. en innan och en på katalysatorn, men fungerar bilen då om jag sätter den lambasonde som ska sitta i katalysatorn en bit efter den första bara då? För det blir väll fel signaler dom skickar till motorn?

/clayton

1 813 Inlägg
20 maj 2007
inte en anning:S fast om jag inte minns fel satt nog fan min sista med på katten:S men på det nya avgasröret så satt den efter sportkatten och jag fick inte fel värde för det ;)men detta e gjort på en s40

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
20 maj 2007
Har en polare som kör utan kat med ett 3" rör istället så de ska ju gå å få de att funka på nått vis...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

643 Inlägg
20 maj 2007
på min sitter det endast 1 lamdasond. . och den sitter framför.

4 824 Inlägg
20 maj 2007
Clayton skrev:
sitter 2 lamba sonder på. en innan och en på katalysatorn, men fungerar bilen då om jag sätter den lambasonde som ska sitta i katalysatorn en bit efter den första bara då? För det blir väll fel signaler dom skickar till motorn?

/clayton

Det funkar jätte bra att köra utan kat (gjorde det på min V70 förra året (har skaffat en 100 cells race kat nu)).
Det är den främre som styr, den bakre kontrollerar bara.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök