tycker det är dags att byta huvudenhet, den jag har nu suger riktigt mycket..
det jag vill ha är så att det blir ett bra ljud... har ett litet paket från mds med slutsteg och baslåda och diskanter som var monterat när jag köpte bilen.. tänkte kanske byta högtalare också (det är fabriksmonterade i just nu)
jag har funderat på pioneer, verkar vara bra, prisklassen för huvudenheten bör inte överstiga 2500 tycker jag är rimligt.. pioneer är inte ett måste men jag har hört de är bra och de ser fina ut..kan dock ingenting om vad man ska kolla efter för att passa med slutsteget och baslåda som sitter i just nu...det enda jag vill att det ska ha är att den ska ha usb ingång och aux kanske sen självklart mp3..
just nu har förra ägaren kopplat så att de bakre högtalare inte används alls.. kan ingenting om kopplingar och så men gissar på det.. eftersom det finns två diskanter där fram som används istället.. men vill gärna ha de två bak fungerade om det är lätt att fixa till (dra sladd dit, lätt?)
är det lätt att byta ut högtalare som sitter i om man köper samma storlek? någon som har någon idé om vilka högtalare som skulle spela bra för max 1000kr för ett par högtalare bak...