Tobbeh: Jag tycker att D2 & K-Sport är extremt prisvärda. Nej inte det bästa men bättre än "gammalt slitet", dessutom kan man sänka smakfullt, det är den "största fördelen". Jag gör mina jämförelser med vad original-prylar hade kostat, kan inte tänka mig att 4 nya originaldämpare inkl fjädrar o fjäderbenslager mm kostar under 10' till en Volvo V70, o då tycker jag INTE att det är att kalla det att "det drar iväg" när vi pratar om typ 5'. Min uppfattning är att TS är ute efter komfort, o då är original eller motsvarande det rätta valet.
Gällande coils för 2' så sitter det sådana på min bruxis. De är katastrofalt hårda när bilen går olastad, dvs endast föraren. Lastar man typ 200 kg blir de helt OK, men de går inte att höja så mycket jag vill o dessutom rostar de friskt och snabbt. Första omgången TA Coils höll i ca 10000 mil och drygt 3 år innan EN dämpare gav upp. Sitter ett nytt kit nu. Varför? Jo för att jag tycker inte det är värt att köpa nytt (original) till min bruxis, o jag har dessvärre inte tid att vänta tills mars då K-Sport eller D2 hade kommit, de går förvisso att beställa med omgående lev men då kostar ca 8500.
Jag anser att Bilstein, KW H&R och motsvarande välkända märken är kvalitetsprylar, även om de "kostar så lite som 15-20' ". Jag har ingen erfarenhet av Tein, men magkänslan är den som Baltis har, dvs "same same but different" om man jämför med K-Sport, D2 mfl.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure